Gå til innhold

?? Plutseleg 3 uker mindre på veg etter UL ?? Andre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var på min første UL 5 Nov , fekk da termin 9 april.

Skulle på enda en UL 2 Des , fekk da termin 30 April andre dette har skjedd med ?

Hvordan mulig med positiv graviditetstest å 100% sikker på siste mens?

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som meg det. jeg ble satt 2 uker tilbake, og jeg hadde både sikker mensdato OG symptomer!

Skrevet

Krev enda en ul eller ta en tur på privatklinikk :)

Skrevet

jeg ble satt 6 dager frem... men er jo ikke så mye.

Har 2 mai som mens... og jevn syklus..men fikk 26 april etter ul

Litt merkelig for jeg kan ikke ha blitt gravid før 4-6 aug,,

Skrevet

samma skjedde meg på første mann... eg stole nå kje heil på den Ul allti eg.. kan jo kje ha blitt gravid ette at ein tok graviditetstesten.. så eg stole uansett på den terminen som eg har sjøl, eg vett syklusen min å eg vett korti eg hadde mens sist... sist så stemte den terminen i forhold til UL terminen så då stole eg på da denna gangen og.. På UL ser de jo etter størrelsen på ungen, men barna vokser jo i rykk og napp.. så derfor kan det ikke være så rett som de sier..

Skrevet

Jeg ble flyttet 18 dager tilbake da jeg var gravid med sønnen min. Hadde den gangen termin 16.sept, men ble flyttet til 4.okt. Dvs at jeg fikk pos test et par dager etter el, hvis den skulle stemme. Jordmor og leger stod på sitt.

Gutten min ble født 7 uker før ul termin. Han var en ganske stor ifht gjennomsnitts vekten. Så jeg tror det var mensterminen som stemte.

Skrevet

Jeg fikk først termin 9 april. Visste selv at dette ikke stemte siden jeg har en syklus på 42 dager. Fikk ny termin 27. april etter et besøk på Ullevål, så veldig likt som deg.

Skrevet

Har menstermin 12 april, etter UL ble jeg satt 17 dager tilbake, altså ny termin 27 april.

Bestilte meg en privat UL og ny termin der ble 17 april.

Stoler da på de 2 første terminene.

Eneste som er leit er jo da, hvis jeg føder lenge før ordinær UL termin, så vil jeg jo miste noen permisjons uker. Så jeg håper den nye terminen min vil bli tatt i forbehold hvis jeg må igangsettes og slik, for hvis de bare vil følge ord. ul termin, så setter de i gang først i midten av mai, og det kan bli skummelt hvis ungen ikke vil ut på egen hånd...

Skrevet

Takk for mange svar .

Skal komme på ny UL den 29 Des for å fastsette termin 100 % sikkert . Så håper da vi kan komme til en enighet mellom den 9 Apr & 30 Apr , synest dette er stort mellomrom på termin datoene . En graviditetstest kan da ikke slå ut på positiv om du ikke er gravid ? Tok test opp til 3 ganger til dagen en uke i forkant før den viste 2 streker , det var for jeg merket alle symptomene på å vere gravid slik som jeg hadde det i mitt 1svangerskap.

Skrevet

jeg og hadde termin 09.april i følge menssyklus og test. men da jeg var på ul ble jeg satt 13 dager tilbake. Fikk ny UL og termin 21.april i steden.

Skrevet

Jeg ble satt en uke tilbake etter å ha vært på UL i dag - og jeg vet med 100 % sikkerhet når jeg ble gravid (en samboer som ukependler og var på forretningsreise). Spurte jordmoren om dette og hun sa at det kan skyldes at egget ikke festet seg umiddelbart - og da ville utviklingen starte senere. Visstnok.. Vet ikke helt jeg da. Men tross alt bare en uke forskjell på meg, dere andre har jo virkelig store forskjeller!

Skrevet

Eg stoler meir på eigen termin enn ul-terminen! Sist hadde eg mens-term 6.mai, men vart flytta fram til 26. april på ul. Når babyen vart fødd i starten av april, var han yngre enn ul-terminen tilsa. Han var jo alt for ung til å bli fødd på ei fødestove (ein mnd før mensterm, 2,5 veker før ulterm)

Skrevet

jeg også er 100% sikker på når jeg hadde siste mens. Jeg var på ferie da og det var dag nr 3 i ferien at mensen kom. Altså 01.juli! i følge mine beregninger skulle da terminen være 07.april. Legen regnet det ut og fikk 09.april.

Da jeg kom på UL var ikke hodemålene så store som de skulle vært om jeg da var 17+5 som legen mente. I følge JM var jeg da bare 15+4.

Jeg kom tilbake til ny terminberegning og UL 18 dager etterpå og fikk da termin 21.april.

vet ikke hva jeg skal stole på jeg?

Skrevet

Man skal ikke stole på ul-termin med mindre man er mellom 17-20 uker på vei, det er kun i denne perioden de vokser likt. Perioden før og etter kan det vike på mange uker.

Forrige svangerskap var jeg på ul rett før han ble født 39+6, da tilsvarte babyen et foster på 37 uker, hvis de da skulle satt termin hadde jeg blitt satt tilbake 3 uker. Men min mens termin og ordinære ul-termin stemte.

Denne gangen var jeg på tidlig ul i uke 11, da mente han at jeg hadde termin 1 uke senere egentlig, MEN jeg måtte ta det med en klype salt siden man ikke kan fastsette termin på et så tidlig tidspunkt. På ordinær ul stemte min mens-termin :-)

Skrevet

Som noen skriver her , ike stol på UL termin . Det er jo uansett denne termin jormødrene går ut i fra når vi skal gå over termin , så hvis jeg uheldigvis skal gå over termin kan jeg få barn ut i Mai , å etter min egen termin skal jeg da ha gått over 5 uker . Synest det er så merkeleg at di kan ta så feil ( stor avstand fra egen termin )

Skrevet

Dette er et spennende tema. Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor fostre på død og liv skal være så like store i uke 17-20 når de har forskjellig størrelse både før og siden. Da jeg fikk datteren min skjøv de terminen en knapp uke frem, men jeg synes også størrelse og utvikling (hun ble altfor tidlig født) passet bedre med min menstermin, og visste dessuten godt når befruktningen skjedde - mannen min var bortreist på befruktningstidspunktet iflg. UL-termin. (Nei, jeg var ikke utro... (-; )

Ikke at det hadde konsekvenser i mitt tilfelle - ingen ville uansett ha satt henne i gang på det tidspunktet hun måtte ut dersom jeg ikke hadde hatt alvorlig svangerskapsforgiftning!

Men menstermin er jo ikke helt sikker heller da, siden mensen ikke alltid er regelmessig, og en derfor kan ha EL en del senere enn forutsatt. Likevel ville jeg nok stå på for en ny vurdering når det er snakk om så mye som tre uker forskjell - jeg skjønner godt Trudelutt_ sin engstelse for å gå for langt før igangsettelse, dersom minsten ikke setter i gang av seg selv.

Skrevet

Ja skal få komme på min 3 UL nå for å få fastsatt termin 100% sikker :) Komme til en enighet .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...