Gå til innhold

diare før fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg skulle legge meg i natt ble jeg skikkelig dårlig. først begynte det med sure oppstøt, som gjorde at jeg ikke klarte ligge i sengen min, men måtte stå opp. jeg ble skikkelig kvalm av dem. når jeg begynte å gå litt merket jeg at jeg måtte på do. og der satt jeg i flere perioder i natt med ordentlig diare. jeg har ikke hatt det tidligere i svangerskapet. mellom do turene kom det kynnere som var sterkere enn de vanlige, og jeg håpet det var riene som bygget seg opp. ( vet ikke hvordan de skal føles). så jeg tenkte "nå er vi igang her..." men når jeg etter noen turer på do prøvde å få litt søvn igjen ble alt rolig, og jeg sovnet, og her sitter jeg forsatt med stor mage og ingen rier.... er dette vanlig ?? håper det kommer rier idag, og at magen bare tømte seg klar til nærtstående fødsel........ er akkurat på termin idag.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vist mange som blir dårlige i magen dagene før fødselen. Dette skylles at tarmene blir påvirket av økt aktivitet i livmoren.

(Det er også derfor man kan få igang rier ved å framkalle diare, ved foreksempel laxerolje, men det forutsetter at man er moden og allt er klart)

Skrevet

Det har jeg fått før mine fødsler

Merket det med nr 1 fordi vannet hadde gått. og jeg gikk og ventet Gikk nesten 2 døgn før fødselen startet.

med nr 2 så fikk jeg diare 4 uker før termin og så gikk det over må ha vært noe annet .

Fikk også det når fødselen startet. Da var hun ute rett etter .

Det er i alle fall vanlig, men kan jo også ta noen dager også

Skrevet

Jeg hadde ikke diare, men måtte på do 5 ganger på dagen og kvelden før fødselen husker jeg. 5 ganger med bommelom altså.. Det virka som om tarmene var litt stresset.

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg i natt, og tenkte at nå skjer det noe,,men på dagen i dag er alt rolig igjen..

Skrevet

Har lest et sted at det er ganske vanlig å bli løs i magen rett før fødsel, noe som også er ganske hensiktsmessig med tanke på å få tømt tarmene før fødsel. Jeg var iallefall svært dårlig i magen natta før fødselen med 1.mann. Var innstilt på at det forstatt var en stund til fødsel når jeg nådde termin, så når jeg plutselig måtte fly på do i ett natta etter termin var jeg sikker på jeg hadde fått magesjau. Var skikkelig urolig i magen, og har ikke tall på hvor mange ganger jeg var på do den natta. Skjønte ikke at noe var på gang før murringene ble sterkere og vondere, og at vannet gikk...

Skrevet

jeg sitter enda her....har sovet kjempegodt i natt, og har nesten ikke hatt kynnere engang....litt skuffende. sprang endal på do i går også, men det skjedde liksom ikke noe mere. får vel bare vente å se. 1 dag på overtid nå

Skrevet

oy detta viste jeg ikke, hadde jo skikkelig magasjau og var dårlig i magen i helga, trodde jeg hadde omgangssjuken, håper jeg kan vente fødsel snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...