Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 hvordan koker man den? dette er første gangen jeg baker til jul, og er helt grønn på baking
Gjest sug lut Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Skal du bake med den eller koke varm sjokolade?
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2009 jeg skal lage sjokoladetrøffler, så jeg skal koke sjokoladen....
Gjest sug lut Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Ikke bare smelte den? Type knekke opp i biter, legge i en skål, sette skåla i en gryte med varmt vann på lav varme så sjokoladen smelter?
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2009 ok takk da skal jeg prøve det er som sagt ikke erfaren på kjøkkenet når det gjelder kaker og slikt
Dotten Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Tror ikke du kan koke kokesjokolade. Da blir den ødelagt. Det du skal gjøre er å smelte den i et varmt vannbad (ikke oppi vannet da, he, he). Altså sett en skål/minikjele med sjokoladen oppi, oppi f.eks. utslagsvasken/oppvaskkummen din fyllt med vaaarmt vann Da smelter sjokoladen og får en fin konsistens. Koker sjokoladen blir den helt seig og ødelagt. Ev. om du skal tilføre sjokoladen noe er det enten melis eller vaniljesukker, men det er når du skal lage sjokoladeglassur.....! Jeg har lite erfaring med smelting av kokesjokolade selv, men har prøvd å smelte den i en kjele på komfyren. Da ble den for varm og helt ødelagt...... men når jeg smeltet den i et vannbad, da gikk det fint....! Lykke til PS: Når jeg lager sjokoladeglassur/krem til sjokoladekake, lager jeg kun smørkrem, derfor lite erfaring med kokesjokolade Men nå var det jo ikke det du skulle lage nå da.....
Gjest sug lut Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Kult å starte med sjokotrøfler, da - blir det vellykka imponerer du fletta av alle, og om de ikke blir helt som du trodde er det helt genialt å bare spise røra med skje og furte. Vonde kan de uansett ikke bli.
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2009 det gikk som det skulle nå står de kaldt, så snart er de ferdige :) takktakk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå