midgard Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hei Tror nok lillegull (4mnd) begynner å få tegn på tenner... Hun tygger på puppen og det er kjempevondt, hun "kaver" også litt på puppen - lager fine kloremerker på brystet til mor... Vel, jeg smører salve på om kvelden, men når hun får pupp på morningen er det like vondt... Jeg har sett at de har noe jeg kan putte utenpå puppen på apoteket (vet ikke hva det heter)... noen som har erfaring med dette, tips og råd tas i mot med takk:))))
Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Det heter brystskjold, og er laget av tynn silikon som "klistrer" seg på puppen. Ikke alltid de henger like godt, så du må nok holde de litt fast når babyen tar tak. Jeg brukte det i mange uker etter fødselen da jeg var så sår på brystknoppene. Det fungerer helt greit. Litt annen sugeteknikk for ungen, i og med at skjoldet er litt større å gape rundt enn brystknoppen, men gutten min fikk fint tak og diet godt han. Og ikke minst: det var avlastende for sårheten og smertene mine:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå