Gå til innhold

Noen som har begynt å kjenne liv?


Smurfemor   ツ

Anbefalte innlegg

Det har jeg!!! Jeg er 12+2 og har begynt å kjenne små tegn til liv :) De er svake, men alikevell tydelige. Jeg har vært gravid før så jeg er veldig sikker på at det er baby'n jeg kjenne...men syns det er litt tidlig da ;)

Så lurer på om det er flere som har begynt å kjenne noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innbiller meg at jeg har kjent:) Har noen få ganger kjent at det liksom er en liten boble som treffer magen fra innsiden. Mulig dette er luft da, aner ikke:) Første gang jeg er gravid. Jeg er 14+3 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert baby'n du kjenner:) Kan kjennes ut som luftbobler...tenkte at det kanskje var det i begynnesen jeg også...men har kjente det så ofte nå at jeg er ganske sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker ennå... Forrige gang kjente jeg helt tydelig i uke 13. Er i uke 13 nå, så jeg prøver å kjenne godt etter :-) Spennende :-) Har sett babyen bevege seg masse på UL så jeg vet iallefall at det skjer noe der inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at man ikke kan kjenne liv før rundt uke 16 når man har født før og rundt uke 18 på 1.gangs. Så uke 12 høres tidlig ut. Jeg kjente som 1.gangs i uke 18. Jeg er 14 uker nå med nr 2 og kjenner fortsatt ikke liv. Det er såvidt jeg kan kjenne at livmora er kommet opp av bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste flergangsgravide vil kjenne liv for første gang et sted mellom uke 15 og 18 i svangerskapet, mens førstegangsgravide som regel kjenner liv for første gang mellom uke 18 og 20. Men dersom morkaka ligger foran på magen får du en demper for sparkene og vil derfor ikke kjenne de før de blir enda sterker. Da er det ikke sikkert du kjenner noe før i uke 20-22.

 

Selv om du har kjent sporadiske spark trenger du ikke å bekymre deg om dette ikke skjer hver dag enda. Det er først i uke 24-25 de fleste begynner å kjenne daglige spark.

 

Kilde: Tell trivsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig inndividuelt når kvinner kjenner spark!

det har med livmorplassering, morkake plassering, om man har vært gravid før, hvor følsom man er i nervene rundt livmoren.

alt dette er inndividuelt..

jeg begynte å kjenne liv i uke 11 sist gang og det gjorde jeg denne gangen også..

gyn sier det er skjeldent å kjenne noe så tidlig men jeg har fremovervendt livmor og har fått bekreftet at det jeg kjenner er spark på ul :)

er nå 13 fullgåtte og kjenner sparkene blir sterkere og sterkere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne står det på uke til uke:

Allerede nå er det noen som kjenner liv hvis de kjenner riktig godt etter. Dette er så tidlig at det er snakk om at du kanskje kjenner noe den ene dagen og så kan det gå et par dager/uker til neste gang.

 

Det er forskjell på hva de skriver og det er forskjell på oss mennesker også. Det finnes ingen fasit på når du skal kunne kjenne liv! For min del begynte det i uke 11, men jeg var ikke sikker på hva det var jeg kjente før nå i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 13+4 uker med nr. 2 og er overbevisst om at det jeg kjenner er en baby og ikke luft! I begynnelsen var jeg i tvil men så snakket jeg med andre som kjente det samme og som mente det var bevegleser så da velger jeg å tro det! Det er jo helt likt som det man kjenner når man kommer litt lengre frem i svangerskapet og kan være helt sikker på at det er babyen! Sist svangerskap tok det lenger tid å merke noe men det er jo helt baturlig for jeg visste ikke hva jeg skulle kjenne etter og hadde morkaken fremme. Nå ligger morkaken der den skal ligge og hindrer ikke.

Helt fantastisk er det, å vite at man har et lite vidunder som bevege seg i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Er jo foreløpig bare små sprell, eller mer som leamus... Men jeg har kjent at det er noen der inne! Er min andre, første gang kjente jeg liv da jeg var 17+3. Er 14+2 i dag, og har kjent dette noen uker. Fikk bekrefta av legen sist jeg var å kontroll/Ul at det var fullt mulig og at det var bevegelsene til knøttet jeg kjente. Syntes det var usannsynlig tidlig, men som legen sa; kropper og graviditeter er forskjellige!

 

Foreløpig er det jo bare av og til og helt ut av det blå, gleder meg til det blir kraftigere og mer mønster. Ganske festlig å kunne provosere frem ved hjelp av et galss iskald juice, eller å få svar når en dytter i magen. Det er noe å glede seg til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trur også eg har kjent liv! :) Er 13,4, og har kjent det fleire gonger. Gleder meg stort til neste onsdag, då får eg forhåpentlegvis høyre hjartelyd hjå jordmor! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det likt som deg melliot. Jordmoren klarte å kjenne den såvidt sist mandag. Jeg er 14 uker nå:) Babyen veien 50 gram. Like mye som en pakke fersk gjær (liten). Så jeg er imponert over at så mange kjenner spark fra forsteret nå så tidlig. Gleder meg veldig til det blir min tur. Tror nok lillenurk må bli litt større og sterkere først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...