Gå til innhold

Dere med småttiser på ca 11 mnd :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser de om dagen? er det fremdeles grøt? hvor mye melk? og har de begynt å få vanlig melk nå?

Hvordan ser dagene ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 11 mnd spiste gutten vår fire måltider om dagen. Brødskive eller grøt til frokost. Brødskive, pasta, omelett eller hva jeg måtte lage til lunsj. Middag (det vi spiser) og så grøt til kvelds. Melk sluttet han med ved 10 mnd, da ville han ikke ha mer.

Skrevet

Glemte å si at han får vanlig kumelk (men gutten vår er ett år nå, begynte med det nettopp, kumelk er ikke anbefalt før 12 mnd). Mme er det imidlertid slutt på, så fra 10 mnd og fram til nå har han fått bare vann og utvannet juice.

Skrevet

Ok Lemonia.. så han får litt grøt enda. Min begynner å bli lei grøt men prøver å gi han litt og det er greit. så til kvelds spiser han litt grøt og 1 brødskive.. han får enten middagsglass eller vår mat til middag, spørs hva vi har. Han får flaske med mme før han skal sove på dagen, det liker han godt og når han skal legge seg for kvelden.

Skrevet

10,5 mnd her. Blir 11 md like før jul.. Spiser kun en porsj grøt, ca 2 brødmåltider, og middag ( samme som vi spiser og innimellom middagsglass) Får ca 1-2 flasker med nan 3, omlag 400 ml. Ikke begyt med vanlig melk, drøyer nok til ett års alderen. Begynt med youghurt og biola og det liker hun godt. Får grøt og biola til frokost, brød + en flaske til lunsj, flaske til mellom måltid, middag+ vann og skive + vann/utvanna jus eller baby smoothie til kvelds. Innimellom en myk Digestive/fullkornskjeks så tennene får utfordre seg litt. Spiser selv brød ( vil holde skiva sjøl) og drikker fra tutkoppen selv.

Skrevet

Ja, han spiser grøt enda. Vi har tviholdt litt på grøtmåltidene, fordi han drikker relativt lite ellers, så jeg vil gjerne ha i ham litt væske. Prøver dessuten å variere litt. Synes brødskiver tre ganger daglig (frokost, lunsj og kvelds) høres veldig kjedelig ut, så grøt blir litt variasjon.

Skrevet

Grøt til lunch og kvelds, melk og brød til frokost, melk og frukt på formiddagen og 8-mnd glass til middag. Vann til alle måltider.

Og slik har det vært siden 8 mnd, lurer på om jeg burde begynne å oppdatere kostholdet litt...

(melk = mme, skal begynne med litt kumelk når hun bikker 12 mnd...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...