snille_snille Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg holder på å pumpe meg litt slik at jeg kan være borte noen timer på julebord. Jeg må pumpe meg flere ganger for at jeg skal få nok melk. Det er ikke så mye melk som kommer hver gang, jeg lurer på om jeg kan sette første "omgang" i kjøleskapet og så vente til jeg har pumpet meg et par timer senere for så å samle denne melken sammen i en beholder, eller må det i fyseren med en gang?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Melk som skal fryses, skal fryses med en gang. Men man kan helle på samme beholder dersom den nypumpa melka er færre ml enn den som er på beholderen. Dette fordi at den frosne melka ikke skal tine når man heller på ny melk.
Underveis --> Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Jeg ville heller kanskje sendt det rett i fryseren, og så fylt opp beholderen etter hvert der? Min erfaring er at det ikke tar lang tid før melka blir sur når den står i kjøleskap, og når den blir lunken etter hver pumpuing, så er jo ikke det helt bra for evt bakterievekst. Melka her ble i alle fall best om jeg frøs den med en gang.
snille_snille Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2009 Takk for svar, jeg flytta melken til fryseren nå håper ikke det gjorde noe at den har stått 15-20 min i kjøleskap. Godt jeg har kjøpt avent sine 10 frysebeger:) Det er vel kun mulig å etterfylle melk i en beholder i fryseren hvis det mengden fryst melk er mer enn den som etterfylles, og det vet jeg ikke om jeg får til, varierer veldig hvor mye melk jeg får hver gang, så jeg får han mange småslanter i hvert beger.
Underveis --> Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Du kan jo fylle opp to beger, og helle på halvparten av den nye melka på hver. Et annet triks er å bruke istermingposer. Da kommer ikke den nye melka i direkte kontakt med den som allerede er fryst, og posene er jo mye billigere :-)
Cruella De Vil Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Hei, 15-20 minutter i kjøleskap før frysing er ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå