Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Det startet med at jeg kjøpte et par nye støvletter, jeg kjente at de var litt ubehaglige å gå med men trodde de ville bli bedre etterhvert. Da jeg fikk vondt i føttene sluttet jeg og bruke dem. Jeg gikk vel omtrent en 6 uker med føtter som ble bare vondere og vondere før jeg kontaktet lege. Begge føttene var da blitt røde og hovene, og legen ga meg diclofenac for betennelsen. Etter endt kur var føttene like ille og jeg fikk da prednisolon som jeg tok i 14 dager. Merket da stor bedring. Men nå etter en uke har jeg vondt igjen, og samtidig fått vondt i en finger. Lurer nå på om jeg kan ha fått noe form for rematiske lidelser, noen som kan forklare hvordaan symptomer og om dette kan komme sånn plutselig?? Kan nevne at jeg over lengere tid har hatt fingrer som dovner bort hvis jeg bærer noe.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 mulig du har dålrig blodsirkulasjon eller noe da?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 man kan vel ikke få betennelser av dårlig blodsirkulasjon?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 kroppsdeler som dovner bort for ingenting _kan_ tyde på det..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Ok..men hva kan jeg i såfall gjøre med det??Nå har det hovnet kraftig opp igjen under den ene foten..Blir bare så utrolig lei av å fly til legen til stadighet!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 du bør nok få en lege til å undersøke deg grundigere...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/giktsykdommer/urinsyregikt-podagra-3187.html Kan dette ligne? Hvilke fingre er det som dovner bort? Er det lillefinger og ringfinger, eller er det de andre? Er dette smerter med, spesielt om natten? Karpatunnelsyndrom?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Legen trodde også urinsyregikt, men har tatt blodprøve og det var det ikke. Det gjelder alle fingrene som dovner bort ved bæring, ellers verker det ikke til vanlig i fingrene. Men hadde en langfinger som plutselig ble vond, problemer med å bøye og strekke den. Vondt midt på leddet. Den er forsåvidt bedre nå, men føttene er ille igjen. Det er veldig smertefullt, og spesielt når jeg går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå