Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Når dere er hjemme, går dere ut av rommet der de andre i familien oppholder seg for å snakke i telefonen? Eller tar dere å skrur ned lyden på tv`n og ber alle være stille?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 ja,jeg tar absolutt hensyn når jeg snakker i telefonen, fordi jeg respekterer at ikke andre folk vil høre på min samtale... gjelder også på buss,da snakker jeg veldig lavt, når jeg er hjemme går jeg ut av rommet og når jeg er på arbeid går jeg ut av lunsjrommet. hadde en kollega som tok tlf da vi hadde lunsj,og dæven jeg ble provosert over henne!jeg begynte å snakke litt høyere enn vanlig for at hun skulle pelle seg ut av rommet og la oss andre få ha lunsjen vår i fred ,istedet for å ta hensyne til henne med hennes drittsamtale! synes alle som ikke går ut av rommet når de skal snakke i telefonen er skikkelig uhøflige!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Tar hensyn. Går ut av rommet. Hvis telefonen ringer når jeg sitter på buss/tog, er i butikken eller lignende så lar jeg være å svare eller tar telefonen og sier at jeg ringer opp igjen når jeg har mulighet. Bryr meg ikke hvis folk snakker lavt, men det er så irriterende å sitte å høre på andre skravle høylytt i telefonen. Er så rart at folk skal snakke sååååå høyt når de snakker i telefonen, men snakker de med sidemann på f.eks toget, da snakker de normalt. Merkelig....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jeg går også ut av rommet, sitter sjelden i offentlig rom å snakker i telefonen. Prøver så sant som mulig å trekke meg unna. Satt på toget en gang og bak meg satt en andaktisg dame i femtiåra, fikk inntrykk av at dette var en Grand cafe dame. Telefonen hennes ringer og hun snakker høylytt om at hun har helt gangsperre, hvor gåen hun var og hvor fantastik det hadde vært.. Drev vel på i ti min om alt dette. Så ringer telefonen til den eneste andre pasasjeren i vogna. En eldre mann med biltrøbbel. Han la ut om registreingsnummret og merke på bilen, baknkontonummeret og adressen sin i telefonen, han svarte telefonen med å si sitt fulle navn.. Jeg tok ikke notater, men jeg fikk allikevel med meg abselutt alt om denne mannen, og daten til damen og ble sjokkert over hva folk legger ut om i det offentlige rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå