Gå til innhold

Bryllup med tre små barn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna våre er 4 år(snart 5), 2 år og 3 mnd når vi skal gifte oss til sommeren.

Vi skal gifte oss ca 15 mil hjemmefra så det er kunn de i brullupet som kan passe de.

Noen må holde seg unna alkohol og passe de på bryllups natten. Er det for mye å spørre om? Vi blir bare de nærmeste, ca 20 stykker.

Alle i familien er rimlig glad i alkohol.. Hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er for mye å be om. Hvis de ikke vil så sier de bare nei. Mamma'n min skal passe jenta mi på kvelden/bryllupsnatta mens søstra mi skal passe henne den dagen vi gifter oss frem til mamma tar over. De ble bare glade av å ha den "jobben" og ser frem til å få masse tid med vesla i stedet for å drikke alkohol.

Skrevet

Vi har ikke valgt den løsningen. Vår gutt vil være ca 6 måneder på bryllupsdagen og har spurt min fetters datter om å passe han den dagen, hun vil da få et eget hotellrom hvor de kan være og kan gå ned å spørre oss om det er noe hun lurer på. Jeg vil at alle mine nærmeste skal delta i bryllupsfesten uten å måtte passe barn. Om babyen blir skikkelig vrang den dagen, så skal min mor og søster likevel få slappe av å være med i feiringen og "slippe" å passe min baby, Men det er min mening. Jeg vet bare at mine nærmeste akkurat den dagen vil feire med oss og ikke være barnevakter, noe jeg er helt enig i:)

Skrevet

Bra andre har det valget da. Er ikke alle som kan la andre enn de aller nærmeste passe barna sine. Her er jenta veldig skeptisk til alle som hun ikke ser hver dag, og man er vel med på feiringen alikevel om man ikke drikker alkohol eller?

Er i hvertfall ikke noe problem for mormoren her å ta henne eller at søstra mi tar henne om dagen. De går ikke glipp av noe! De ser på det som at det blir moro å ta henne og at de har fått lov til det i stedet for å plassere hos noen som hun nesten ikke kjenner. Alkohol er ikke det viktigste i et bryllup.

Men det er min mening:)

Skrevet

Det går ikke på det med alkohol, men med at min baby skal legge seg til vanlig tid i et rolig miljø (og forhåpentligvis sovner han). Jeg vil ikke at han skal ligge i bagvognen i et festlokale og småsove der. Jeg vil heller ikke forlate han på et hotellrom alene, ergo ville ikke min mor eller søster fått med seg feiringen om de skulle passet han. Jeg føler meg heldig som har fått barnevakt og vet at ikke alle har den muligheten. Har tenkt å ha tilvenningsdager med babyen og min fetters datter før bryllupet, slik at de kjenner hverandre:) Dessuten er hun vant med småbarn via småsøsken og flust av fettere og kusiner.

Skrevet

Som sagt, bra andre har det valget. Er ikke alle som har familie/slekt som bor nærme. Og alle vennene våres skal på festen så dette blir enkelt og greit vår løsning og den kommer til å funke kjempebra. Og min søster får med seg feiringen for hun skal bare passe henne før kirken og under middagen.

Skjønner ikke hva som er så big deal med dette? Ikke alle som velger å ha et stort bryllup heller så da er det jo iallfall ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...