Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Igår fant jeg ut at jeg det er en uke siden jeg skulle hatt mensen.. Tok en graviditetstest som var positiv. Men for to uker siden var jeg på fest og drakk endel, og nå på fredag drakk jeg litt (to rusbrus og en øl). Kan babyen være skada av dette? har ikke visst noenting om den babyen. Er ca. fem uker på vei..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 bare slapp av! =) de fleste babyer har nok vært med på en fest eller to-tre før mor fant ut hun var gravid.. Det viktigste er at siden du nå vet er gravid, at du holder deg unna! =) Gratulerer foresten=D
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Gratulerer så mye med den lille spiren! Jeg fikk beskjed av legen om at det ikke er så farlig når det var så tidlig i svangerskapet. Jeg drakk også da jeg var ca 5 uker på vei. Visste ikke at jeg var gravid. Er veldig mange som inntar alkohol så tidlig i svangerskapet, nettopp av den grunn at man ikke vet at man er gravid. Lykke til med svangerskapet:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Tusen takk begge to har det rukket å danne seg navlesnor å sånne ting enda, så det jeg har drukket har gått i den også?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jeg beklager men jeg studerer og har lært at det er nå beviser på at det er i de første svangerskapsukene barnet er mest utsatt for å bli skadet av alkohol. For det er da det utvikler de viktigste organene osv. Og ofte før moren vet selv hun er gravid, men jeg kan si at det kan like godt ikke ha påvirket i det hele tatt, jeg drakk masse vin rett før jeg fant ut jeg var gravid og har verdens smarteste jente nå
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Veldig mange babyer har vært med på en skikkelig fyllekule eller to før man oppdager graviditeten :-) Går stort sett alltid bra!! Jeg har nå drukket noen glass vin gjennom alle graviditetene mine. Bevisst. Også noen likører i godt lag. Gått bra det også.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Man deler ikke blod før man er ca 5 uker på vei:) Så ta det med ro! Går bra dette:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 jeg drakk mye (faktisk hver helg akkurat den perioden jeg ble og var gravid) helt til uke 5 for det var da jeg fant det ut, nevnte det for jordmor, hun sa at det gikk nok bra Hjernen blir dannet i uke 6 eller noe? jeg husker ikke helt. Gratulerer med graviditeten! Klem
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 slapp helt av... Jeg var i syden da jeg ble gravid... og drakk sinnsykt mye øl og drinker der.. og røyka i tillegg ca 40 om dagen. Jeg og var skikkelig bekymret da jeg fant ut at jeg var gravid... var da ca 5 uker på vei. Kuttet ut umiddelbart da jeg fant det ut. Og for 3 uker siden fldte jeg verdens nydeligste lille gutt uten noen skader. De sier at 2-3 uker etter unnfangelsen så er det visst ikke så farlig. Og det er uansett noe med mengden man inntar vil jeg tro. Dette går nok helt fint. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå