Gå til innhold

Hellobaby,hvordan går det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du har vært inne her på morgenkvisten,er det fremgang? Krysser fingre for deg,at idag blir dagen:-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du alt reist inn da?

Krysser fingrene for at det ble fortgang og at du har det bra nå ;0)

Skrevet

Heia! Så koseli å bli spurt etter da! :-) Jeg gikk og la meg igjen, og sov til halv elleve! Har hatt to rier etter det, men dettan går treigt altså! Har blødning da som hvertfall viser at d skjer noe. Men har lyst å ringe inn til føden og spørre om de kan strippe meg eller gjør noe annet for å få gang på d.... Tror dere at de "gidder" det, eller må jeg bare vente? Har akkurat spist havregrøt med masse kanel på..Kanel skal viss være rieframkallende.. hehe.. De sier at d å stimulere brystvortene er effektivt, så kanskje jeg skal sette meg til å gjøre det...? Hm... Sist fødsel òg var kjempelang, men da gikk vannet slik at da fikk jeg ganske gode rier fra første stund.. JM på føden sa d var helt normalt at denne fasen jeg er i nå kan ta oppmot 20 timer.. Nå har d gått nøyaktig 20 timer. Hvor "normalt" er det at det går enda lenger før neste fase inntrer? Og teller de timene man har hatt "pause". Fikk kanskje èn rie pr time de timene jeg sov, kanskje ikke så mange engang.... Med èn gang jeg sto opp, kjente jeg at ting er på frammarsj igjen, men d er jo ganske tamt enda uansett da...

Skrevet

så morsomt, gratulerer:-) da muligens blir det baby på deg i kveld:-) masse lykke til og krysser fingrene:-)

Skrevet

moro da,håper det skjer noe idag da. Litt artig for oss andre rugere at det skjer litt her inne..hi-hi

Skrevet

Åååh kor spennende. Ja da regner jeg med at det skjer noe i løpet av dagen el kvelden.

Men ikke vær redd for ta kontakt med føden hvis du skulle ha spørsmål.Dem svarer på det dem kan svare på.

Å hvertfall høre litt med dem nå som du har hatt framgang :0)

Tvi tvi og klem

Skrevet

Hellobaby:

spurte deg nettopp i en annen tråd, men spør her og:-)

Blør du mye?Jeg har termin 14 og våknet nemlig idag og blødde en del, men en liten dash blodklump i trusa.

Hatt litt murringer etter det, men de har gitt seg. Nå er det kun kynnere og noen av kynnerne er ganske vonde.

Skrevet

Eier av to gutter: D var akkurat som blodspor i slim - nesten som litt mensblod slik d kommer helt i begynnelsen... Høres ut som det er slimproppen eller en del av den som har gått hos deg :-) Min slimpropp gikk litt og litt på tre dager, uten blod i, og på tredje dag, som var i går, startet riene. Men etter riene i alle de timene i går og i natt, kom d litt slim og blod ut sammen. Det er det som kalles for tegning. Eller blodtegning.. Blodet kommer av at livmorhalsen har strukket på seg, og noen små blodårer har sprukket i den forbindelse. Hvis du begynner å blø ordentlig blod, og d liksom renner, så må du ringe inn til føden, for da kan d være morkaken..

Mye kynnere og mensmurringer har jeg allerede hatt i fire uker........ D som skjedde i går, var ordentlige rier (har født før, så akkurat dèt vet jeg), men tingen er at det er sånne begynnelsesrier bare som kan vare lenge, stoppe opp igjen, og egentlig bare være til liten nytte.. MEN jeg trodde virkelig at når man først fikk slike, så var d hvertfall snakk om en fødsel innen et par-tre døgn maks, men så sier jm på føden at jeg fremdeles kan gå til termin! Får å være helt ærlig, så begynte jeg å gråte etterpå.... Blir liksom så skuffet.. Jeg var jo klar som ett egg, hadde dusjet og kledd meg for anledningen, tok tiden på riene i 10 timer (de var regelmessige og varte i 20-30 sek, fire-fem stk i timen), så jeg hadde ALDRI trodd d skulle dabbe helt av igjen.. Nå har jeg ikke hatt en eneste ri på fem timer..... Jeg har ikke termin før den 19.ende, så jm på føden ville ikke strippe meg eller noenting heller.... Men jeg skal ned til jordmora mi her jeg bor i morgen, og høre om hun har tid til litt stripping i morgen.. Tror d kan få gang på d kanskje...

Jeg er jo heldig som er såpass tidlig med rier og alt sånn nå, så føler meg ganske sytete og bortskjemt på et vis som ikke har lyst å gå lenger, men d er bare så mentalt utmattende å gå og vente sånn. Med førstemann gikk slimproppen en uke før samtidig som jeg fikk maserier. Så gikk vannet, og jeg var i gang. Denne gangen har jeg hatt så mange tegn så veldig lenge nå, at jeg blir helt koko av å gå sånn og vente!!!

Skrevet

uff,dumt da men hold ut den kommer jo før eller senere. Er det helt rolig igjen nå da?

Skrevet

Vi får krysse fingrene igjen for at du snart er skikkelig igang med fødsel og at du får den lille i armene dine Hellobaby.

Skrevet

Tusen takk dere..! : -) ja, d er bare vanlige harde kynnere, mensmurringer og nedpress slik som det har allerede har vært i fire uker! *syte*

Jaja, nå tror jeg at jeg begynner å slappe litt av igjen og akseptere at d kan gå en stund til.. Sover en del. Har funnet ut at jeg kan sove hvor mye jeg vil egentlig, og d er jo litt herligt (blir jo ikke akkurat sånn luksus ETTER fødselen! hehe). Åsså har jeg lånt med meg to filmer fra søsteren min, så blir godteri og film i kveld med sambo. Jeg tenkte kanskje at jeg skuffet ham og på en måte (selv om jeg vet det ikke er min feil sånn sett at det har stoppet opp), men jeg fikk ham til å bryte av på jobb i går selv om han hadde det kjempetravelt og tjo og hei. Føler meg litt dum, men han har trøstet meg og sagt at d ikke har noenting å si om hun kommer nå eller om noen uker... Heldigvis er han tålmodig - hadde han vært like utålmodig som meg, hadde dette blitt mye verre.. Og storebroren på fem år tok d fint at d var falsk alarm - hadde jo sendt ham avgårde til tanten og onkelen sin i går kveld. Han skal ligge hos mormoren sin i kveld just in case, men skjer d ikke noe mer nå, så får han jo heller komme hjem og sove igjen fra i morgen av.

Jeg lurer på hvor vanlig det egentlig er at riene stopper opp igjen... Trodde ikke det var så vanlig....? JM jeg snakket med på føden var bisk og i farten virket det som, for hun hørte ikke etter på meg - og sa bare at rier gjør vondt - og at jeg sikkert bare hadde falske rier osv. Jeg ble ganske sur på henne, fordi riene VAR vonde og jeg VET hvordan rier er til forskjell til kynnere som jeg jo også har hele tiden.. Hun svarte ikke på d med tegningsblødningen heller - sa bare at d er lenge til termin enda, så må bare vente. Man kunne høre på stemmen at hun var i fra den eldre garden, og den der typiske biske sykepleier/jordmortypen jeg IKKE LIKER! Jeg er sykepleier selv, så ser mange av disse typene rundt omkring. Syns ikke de har noe i omsorgsyrket å gjøre lenger da når de tydeligvis er så drittlei "pasientene" sine.

Sist fødsel var det ene jm-skiftet mitt bestående av en ung jordmor og en jordmorstudent. Det var noen fantastiske timer selv om jeg hadde d j.... vondt. Det har så mye å si at jordmødrene er kjekke! Så håper at vi alle får det når våres tid er inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...