Gå til innhold

Uke 36 og fortsatt seteleie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som nærmer seg fødsel og har baby i seteleie eller erfaring med samme situasjon?

Hva er rutinene hos din lege/sykehus? De vil ikke sende meg til sykehuset før uke 37 her. Begynner å bli urolig siden det blir midt i julestria og sykehuset også tar delvis juleferie. Har vurdert å prøve å snu med akupunktur men er redd for å la baby snu seg uten at jeg får sjekket om snuingen går greit. Likevel vet jeg jo at om hun snur seg av seg selv så er det jo ikke behov for å "sjekke" med UL eller liknende. Også er jeg redd for å komme i situasjonen hvor de vil prøve å snu henne på sykehuset og jeg angrer på å ikke ha prøvd med akupunktur først...Kjenner også at det nærmer seg siden jeg begynner å bli ordentlig tung og sliten i kroppen, trenger mer søvn og klør og kribler og er irritabel og tar lett til tårene. Skulle ønske hun ville snu seg, men tviler på det. Tror kanskje formen på livmor forhindrer henne fra å klare det selv...stakkars lita - håper hun har det greit inni der...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en gutt i magen som har sittet på rumpa si i over 6 uker nå og jeg er 34+3 idag. Jeg skal til jordmor dagen før jeg er i uke 36, sånn at jeg kan komme inn på sykehuset til en vurdering før jula. Her i Kr.sand praktiserer de ikke snuuing. Ring til jordmora di og si at du tenker mye på dette, så kanskje du kan komme å prate med ho..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg skal til lege imorgen og han skal skaffe meg time på sykehuset før jul. Da vet jeg ihvertfall at jeg får noen svar der. Litt frustrerende å gå og vente. Godt å høre at de ikke praktiserer snuing i kr.sand - bor selv i Arendal og da gjør de nok det samme her. Hvis ikke kan jeg henvise til rutiner i Kr.sand. Har du bestemt deg om du vil føde vaginalt eller med keisersnitt? Masse lykke til til deg! Håper babisen din snur seg i tide;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du får time på sykehuset før jul! :) Deilig å slippe å tenke og gruble i jula.. Syns også det er veldig frustrerende å gå å vente! Var hos jordmor idag for å sjekke hvordan han ligger. Ho klarte ikke å kjenne om han hadde snudd seg, så ho ville at jeg skulle ta UL for å se. Har fått time til UL og fødselssamtale på sykehuset neste onsdag. Jeg sliter litt med fødselsangst fra før. Hvis han ligger i seteleie vil jeg ha keisersnitt, hvis han ligger med hodet ned jeg villig til å ha vanlig fødsel med forhåpentligvis god oppfølging underveis..

Lykke til hos legen imårra! Gjerne oppdater om hvordan det har gått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si ifra om hvordan det går, jeg. Har du født før? Jeg hadde en grei fødsel sist men er ikke så veldig tøff når det kommer til fysisk smerte så jeg kjenner at jeg gruer meg likevel. Håper du blir godt fulgt opp. Jeg regner ikke med at denne tulla snur seg, men hva vet jeg...? Er skeptisk til KS men ønsker å få muligheten til å velge hvis hun ikke snur seg - det er det jeg er mest redd for - å ikke få velge selv, noe som ikke er en selvfølge etter som jeg har forstått... Vel nå får vi se hva doktor'n sier imorgen...

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre uker igjen til termin. Fortsatt seteleie/tverrleie. Skal på UL i morgen og event forsøke å snu på han. Blir muligens røntgen også for å sjekke bekken osv. Gruer meg litt, men regner med at de vet hva de gjør,,,! Har lyst på normal fødsel, men må nok forberede meg på at det kan bli keisersnitt. Så vi får krysse fingre og tær for at babisene våre snur seg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg har ikke født før, så har liksom ikke peiling på hva jeg går til.. Ingen som kan tvinge deg til setefødsel har både lege og jordmor sagt, så da må du bare stå på hvis det er keisersnitt du ønsker! Men det sies jo også at det ikke trenger å være noe komplisert med setefødsel, men jeg er skeptisk. Skal bli godt å få sjekka med UL og få en fødselssamtale neste onsdag. :) Spent på hvordan det går med deg! Og lykke til til deg også anonym! Håper babyene våre finner riktig vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har snudd seg! Et lite kvarter med massasje hvor jeg lå på magen med puter til støtte snudde den lille seg:)

Veldig lettet. Lykke til til dere andre. De kan enda snu seg!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare fortelle dere om at min tanteunge lå i seteleie fram til en eller to dager før fødsel, men snudde seg akkurat tidsnok til at moren slapp planlagt keisersnitt. Så om babyene deres ikke snur seg før jul, er det enda håp!

 

 

Håper det ordner seg for dere! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...