Gå til innhold

Da har jeg blitt små rar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mista jobben to uker før mammapermisjonen min var ferdig. Ble utrolig stressa og nervøs. Vi trenger to inntekter, lille har fått barnehageplass og jeg må jobbe.

Brukte tiden utrolig effektivt og to dager etter at permisjonen var over har jeg begynt i ny jobb. Tjener greit og virker som et bra sted.

Nå vil jeg likevel ikke jobbe egentlig. For 3 uker siden var det utrolig viktig for meg å komme i jobb. Pappaen har perm i 6 uker og skal få lille i bhg, ta seg av juleting i bhg for begge barna og fikse litt hjemme.

Etter 3 dager på jobb føler jeg at jeg nesten ikke ser barna mine. Jeg vil bare være hjemme med dem og gruer meg til mandag.

Det er utrolig slitsomt å føle at jeg ikke ser barna. Er med dem 1,5 timer på morningen, lille ser jeg 1,5 timer om kvelden og eldste 2,5 timer. Kan ikke endre søvnmønsteret deres heller selv om jeg føler meg desperat.

Barna har det jo veldig bra. Pappaen er hjemme, lille får masse tid til å bli vandt til bhg, eldste får super korte dager og begge får masse kvalitetstid med pappaen.

Vet det blir bedre senere, da jeg har fleksitid og kan legge opp dagene litt som jeg ønsker og som det passer barna. Nå er jeg derimot under opplæring, noe som vil vare ut mnd. Det betyr at jeg går hjemmefra 0715 og er hjemme 1645.

Kjenner det sliter litt på meg fordi jeg jo har vært hjemme i 11 mnd. Hvordan skal jeg få til dette egentlig....

Måtte bare skrive ned hva jeg tenker og føler.

Tror minste kommer til å gå mens mammaen hennes er på jobb..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den overgangen er alltid tøff.. Jeg "sørget" allerede en mnd før jeg jeg skulle begynn ei jobb, men det gikk seg til..

Den vondeste følelsen er å føle at vi ikke få sett barna våre nok. Tenk at det snart er jul og at du da får masse kosetide sammen med dine kjære..

Er dere avhengig av to inntekter må du nesten bare bite i deg denne opplæringsperioden. For du vet jo at det blir bedre.

Har full sympati for at du føler det er kjipt nå.

Skrevet

Sånn er det dessverre for mange av oss. Det er ikke alle forunt å klare seg med en inntekt. Så da er det ikke annet å gjøre enn å gjøre det beste ut av det. Sørg for at den tiden dere har sammen er kvalitetstid og skap gode hverdager. Nyt helgen og feriene.

Skrevet

Takk for gode ord. Vi har hatt en fantastisk helg med lek i snøen og pepperkakebaking.

Det ordner seg nok når vi får rutiner og system på hverdagen, men det er ganske så tungt enda. Savner dem på dagtid og har dårlig samvittighet..

Skrevet

ER som jeg skulle skrive det selv,

men det blir bedre, du blir faktisk vant til det,

men må innrømme at minsten min skal ikke hoste særlig mye før jeg er hjemme med han, ;)

dette er ekstra godt da jeg har savnet ekstra mye og hatt dårlig samvittighet for dårlig start på dagen, trist avskjed i bhg osv, men er sååå aktiv at etter 1 dag hjemme er det liksom helt greit og skulle jobbe dagen etter, og ser jo bestandig fram mot helga.. elsker og hente fredager og hjem og koooose oss ;)

lykke til videre og du, husk er det en dag hvor du ikke makter tanken på og levere og dra på jobb og bare vil være hjemme så blir du en dag hjemme, barna er det viktigste:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...