casandra1980 Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hvor gamle er barna deres,kan dere fortelle meg om fordelene og evt ulemper? Vi skal gå i fra hverandre og barnefar vil ha barna like mye som meg. Jeg har ikke jobb,bedriften jeg jobbet i ble lagt ned nå i permisjonstiden min. Hvordan er det økonomisk sett?
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Hei For en trasig situasjon dere er i, aldri noe kjekt når samlivet bare ikke fungere lengere. Jeg har 2 gutter på 9 og 5 1/2 år, og de er 50 % hos meg og 50 % hos BF. Dette løser vi ved å ha de annen hver uke, nå bor vi da veldig nær hverandre, så guttene har samme vennekrets og sånn fortsatt. Personlig ville jeg ikke anbefalt denne ordningen hvis barna er mindre enn han minste min for da er det veldig vanskelig å forholde seg til dette frem og tilbake styret for de små. Siden du ikke har jobb og det høres ut som om den minste fortsatt er forholdsvis liten, så kan du får overgangsstønad fra NAV så lenge du har de 60 % eller mer pluss en del andre ytelser derfra. Gå inn på NAV sine sider på nettet og les. Og ellers vile jeg anbefalt dere å ta en tur til familievernkontoret for de er veldig flinke til å rådgive i disse situasjonene og ikke minst fortelle hva de ville anbefalt i forhold til barna. Ønsker deg og barna masse lykke til og håper situasjonen løser seg til det beste for de små
Miiia Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Når vi gikk fra hverandre var datteren våres 2år, vi begynte med denne ordningen med en gang, hun er nå 4år å jeg synes dette fungerer veldig bra. Hun skjønner at hun ska være hos mamma og pappa annenhver uke, etter helgen spør hun hvem som skal hente henne i barnehagen for da vet hun (når hun er hos meg) at det er pappa:) så da sier hun: "ååååja, pappa jaa:D" så blir hun glad Vi bor også ganske nærme hverandre å i tillegg til at dette fungerer veldig bra så er vi fortsatt venner og stiller opp hvis det skulle være behov for at hun er litt lenger hos den ene,men detser jeg på som en selvfølge, hun er jo datteren våres:) Økonomisk sett så hadde jeg jobb når vi gikk fra hverandre så merket det bare på at jeg da ikke fikk dobbel barnetrygd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå