Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg synes det høres helt ufattelig dumt ut når noen sier at de gleder seg så fryktelig til å ut å drikke og på fest igjen! Flere eller er det bare meg?? Virker bare litt rart at det er det som står i hodet dems. Det blir sikkert gøy når jeg skal det igjen, men akkurat nå er det IKKE det jeg bryr meg om, og ser så absolutt ikke for meg at det er det jeg kommer til å tenke på når babyen som er så veldig veldig ventet på endelig kommer ut. 2 uker til termin nå! Og ja, jeg er 20 år.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Ja, det er nok mer typisk i din aldersgruppe :-) Jeg er over 30, og det er meg revnende likegyldig at det blir +/- 1 år til neste gang jeg tar meg en fest (termin til sommeren). Jeg synes det er litt harry å være så opptatt av drikking, da. Nei, overse det du, og nyt tiden du har foran deg :-) Det blir alltids tid til festing!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er 35 år og har ikke tatt meg en fest på over 3 år (har fått to tette), kan ikke si jeg savner det, og tenker overhodet ikke på det. Men jeg har et sosialt liv likevel da, er over den alderen at jeg må drikke meg beruset for å ha det gøy med venner. Vi kan ha middagsgjester, gå ut og spise, reise på hyttetur, gå tur i skogen med venner på dagtid osv å ha det kjempefint uten å trenge alkohol. Er nok litt mer typisk for din aldersgruppe at alkohol er en viktig ingrediens når man skal ha det hyggelig med venner. Vil tro det er den sosiale settingen de savner/gleder seg til, ikke akkurat alkoholen?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Det er da ikke så rart at noen gleder seg til det, for de tenker på det som har vært og at de ikke opplever det på mange år kankje aldri igjenn, det er en måte å si at dette er over denne perioden av livet mitt er over. og når barnet er født så ser de på det på en helt annen måte. Det er ikke alle som er like voksne i tankegangen. Det jeg ikke skjønner meg på er disse som ikke røyker under hele svangerskapet men begynner så fort ungen er ute ! Jeg hadde kjempe lyst på øl under svangerskapet men det var mer det at jeg viste at jeg ikke kunne og du verden den første ølen jeg tok husker ikke bår det var men duverden den var verd å vente på
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er 32 år og vil nok ikke si at jeg gleder meg til fest og basar, men jeg er en av dem som synes det er skikkelig pyton og gå gravid. Det er verdt alt og jeg elsker det som kommer etterpå, men jeg savner friheten man har når man ikke er gravid.. Om det så er å kunne ta seg et glass rødvin og en røyk eller føle seg netter og lettere.. Jeg er enig i at en nok ikke er moden om det eneste en tenker på er å få ungen ut slik at man kan drikke..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 jeg gleder meg vel ikke direkte til å hive meg på fylla igjen etter fødselen.. men må si jeg GLEDER meg til den første ølen jeg kan ta.. har nemlig hatt fryktelig lyst på øl gjennom heeeeeele svangerskapet.. tanken på kald kald carlsberg... nammm nammmm.. og jeg er egentlig ikke så veldig glad i øl til vanlig hehehe.. jeg har heldigvis bare 3uker igjen til termin.. så kanskje om en månedstid får jeg tatt meg en øl.. om så bare 1øl er jeg fornøyd... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm:P
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er også av typen som ikke liker å gå gravid. Savner ikke bare å kunne drikke alkohol, men også diverse oster osv. Gleder meg noe helt vanvittig til jeg kan ta meg et glass krydret rødvin igjen! Men så elsker jeg vin, og ikke for rusens skyld, nødvendigvis. Er 24 år.
Lea Laus Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Jeg gledet meg, for syns det var trist å ikke kunne dele en flaske rødvin med jentene mens jeg var gravid. Så jeg sa jeg gledet meg til en fest igjen når jeg ble ferdig med graviditeten. Hadde ingen planer om å slutte å leve og bare være hjemme bare fordi vi fikk barn. Hun har da en far, og det er viktig at de får litt alenetid sammen. Og ikke bare en time mens jeg er hos frisøren. Ble med på ost og vin kveld med jentene 4 uker etter fødselen. Døm meg de som vil, slik valgte vi å gjøre det :-) Jeg er 25.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Synes det er sykt harry å snakke om fylla når man er gravid eller har et lite barn. For meg er det toppen av egoisme. Hvis man er så forbanna gla i øl, så ta en alkoholfri en da. Hvis det ikke er for rusen mener jeg.. Folk må snart begynne å forstå at når man har VALGT å få barn så er det på tide å sette seg selv og sine egne egoistiske behov bak i prioriteringen. Kvalmt er det.. Jeg er 27.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Jeg gledet meg skikkelig til å gå ut igjen, så når jeg endelig kunne gjorde jeg det. Syns ikke noe om det plutselig, var ikke like gøy og har INGEN behov for å gå ut lenger:p Merkelige dette her:p
Kleint Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Alt dere gidder å bry dere med! La folk gjøre som de vil!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Eg er 23 og veldi klar for en familie nå. Gravid med min første. Saknar ikkje festinga i det heile tatt. Eg gledar meg til å vere heime med ungen min, blir ikkje noko drikking i ammeperioden heller, i all fall ikkje med det fyrste
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 12:08 Synes det er utrolig fordomsfullt å kalle folk for harry fordi de snakker om fylla når de er gravide! Hallo??? Det er vel lov å glede seg til å ta en øl eller et glass vin igjen uten at det betyr at man ikke ønsker å være gravid eller få barn. De fleste av oss har jo nettopp satt våre egne egoistiske behov i bakgrunnen når vi går gravide, det er derfor vi savner alkohol, røyk, spekemat eller hva det nå måtte være - fordi vi ikke har hatt det på en stund. Er det noe som er kvalmt, så er det holdningene dine! Jeg er 33.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #14 Skrevet 6. desember 2009 34 her og gravod med nr 2. Jeg er ferdig med å fly på byen og fest, orker ikke og blir bare dårlig. MEN jeg er veldig glad i vin (hater t.o.m lukten av det når jeg er gravid, da) og gleder meg til å kunne kose meg et glass vin sammen med mannen eller gode venner. Vi er nok til syd-europeiske i livsstilen vår, og det handler overhodet ikke om alkoholen og "ut og drekkaaaaa". Men et glass eller to er nytelse, sammen med god mat :-) Alle mine venner er ferdig med å bare ville komme seg ut og drikke/feste så snart de kan og babyen er ute.
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #15 Skrevet 6. desember 2009 Enig når det gjelder fest og fyll, men å glede seg til et lite glass vin eller en øl til maten hjemme synes jeg må være greit :-)
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #16 Skrevet 6. desember 2009 Syns faktisk det er ganske rart at folk har så sterke meninger omkring dette. Hva er så rart med at folk har ulike formeninger om dette - slike ulike meninger har de da garantert også både i forkant av gravidteten, under svangerskapet og etter fødselen!? Jeg er 30 år og har absolutt ingen problemer med å holde meg unna alkohol nå mens jeg er gravid. Men skal ærlig innrømme at jeg ved et par anledninger har savnet å kunne ta meg et glass eller en skikkelig fest. Ikke fordi det har vært et problem der og da, eller at jeg har sittet og surmult av den grunn - tvert imot, jeg koser meg med graviditeten! Men vet jo samtidig at dersom jeg ikke hadde vært gravid, hadde jeg ikke sittet der edru, mens alle andre festet! Å la være å gå på fester o.a. fordi jeg er gravid, er forøvrig IKKE et alternativ. Det er, og har alltid vært, en del av mitt sosiale liv, og slik kommer det til å fortsette. Og slik ønsker jeg det skal fortsette! Har forøvrig heller ingen probelmer med å se at folk kan forandre sine holdninger til alkohol/uteliv/festing etter at de har fått barn. Tror faktisk ikke dette er noe man styrer selv, men noe som avgjøres av mange faktorer
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #17 Skrevet 6. desember 2009 Jeg synes at det er fordomsfullt av deg å komme med slike påstander. Selv er jeg 26, venter nr 2 og gleder meg til å legge beina på bordet etter en lang dag og ta meg et glass hvitvin eller en cider, sammen med god mat. Mmmmm.... I mitt første svangerskap, da jeg var 23 var jeg overhode ikke interessert i alkohol, jeg tror det kommer av at da jeg var 23 så forbandt jeg alkohol med fest og fyll, mens nå ser jeg heller på det som noe som drikkes til god mat og i godt selskap.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #18 Skrevet 6. desember 2009 kanskje fordi alkoholfri vin og øl smaker dritt?? hva med de som liker likør eller bailaiys eller en god drink. Må da vel være lov å glede seg til å ta en drink eller to igjen?
Knotten & lille persille Skrevet 6. desember 2009 #19 Skrevet 6. desember 2009 Jeg ser vel for meg at de som kommer med slike uttalelser ikke savner alkoholen i seg selv, men den sosiale settingen rundt den. Er ikke alle som har et sterkt sosialt nettverk og det blir jo ekstra tydelig den tiden man er gravid. Jeg savnet rødvin slik at jeg drømte om det om natten, men med en gang lille snupp var ute forsvant også lysten. Er for gammel til å fly på byen og ha noen glede av det, men savner å ta en cognac til kaffen eller et glass rødvin. Ser for meg at når ammingen er over om et par mnd forsvinner vel lysten på det også. Det er noe med det at om man ikke har mulighet, da har man ihvertfall lyst på netopp det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #20 Skrevet 6. desember 2009 og ikke for å snakke om et glass god rødvin til biff middagen, det utgjør jo halve smaken av biffen.. nam!!=)
Elsker jenta mi<3 Skrevet 6. desember 2009 #21 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er helt enig, synes når gravide sitter å prater om at de savner å drikke ringer det en bjelle oss meg. Nå mener jeg ikke hvis man savner å ta et glass vin eller øl til maten o.l, men når det er snakk om fyllefest. Er man klar for barn da? De aller fleste tar seg en fest i ny og ne når man har barn...helt greit så lenge det ikke blir for ofte slik at man syns barna er en byrde. Det er da det begynner å bli et problem. Jeg gleder meg kjempe masse til å bli mor, bytter lett ut flaske med bab:-) Er 22år.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #22 Skrevet 6. desember 2009 Herregud. Selvfølgelig kan man være klar for et barn selvom man har lyst på en real fyllekule. Er det bare folk fra verna bedrift som svarer her?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #23 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er 35, gravid og savner en real fyllefest! Skyt meg! Klart jeg er klar for barn, og ikke ville jeg gitt opp svangerskapet for en fyllekule, men jeg ser fram til å ta meg enten ett glass vin eller to flasker, hvis det faller meg inn, og det gjør meg absolutt ikke til en dårlig mor. Jeg tar jo ansvar for meg selv selv om jeg er full, og ville jo ikke gjort det når jeg hadde ansvaret for barnet. Må le litt av at det er 20-åringene som er moralens høye voktere i denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå