Gå til innhold

Dere som har greie på speilreflekskamera..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Canon EOS 450D kamera, veldig fornøyd forsåvidt.. Men nå i det siste har det begynt å tulle litt. Hvis jeg har det på automatisk, så bare blinker det fort og står busy i displayet når jeg skal ta bilde. Og etter mye blinking så plutselig blir det tatt bilde (jeg holder knappen nede). Dette uavhengig i hvor langt unna eller nærme jeg er det jeg skal ta bilde av, samme med lysforhold. Det er bare en sjelden gang det tar bilde med en gang som det skal, eller jeg tror det skal ihvertfall!

Det kan da ikke være normalt at det skal være sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig batteri?

Skrevet

Nei, det er fulladet!! Og kamera er 1 år gammel bare.

Skrevet

Prøv å formatere korta og restill til fabrikkutstilling. Sjekk om du har på autofokus eller manuell fokus.

Skrevet

Det ble litt bedre. Men står fortsatt busy og blinker ihvertfall en gang! Formaterte, og autofokus stod på! Restille til fabrikk.. Det fant jeg ingen sted!!?? Hvorfor gjør den sånn egentlig? Blinker og står busy!!

Skrevet

Nullstill egendefinerte innstillinger hetter det nok, i hvertfall på mitt nikon kamera

i menyen

Skrevet

Hmm.. Står verken det, eller noe liknende! Huff, jeg blir sprø av det kameraet altså!

Skrevet

bildesatbiliseringa slått av? os on/off står det på objektivet mitt, under AF/M innerst på objektivet.

Skrevet

det høres ut som du har på selvutløseren :) på mitt er det lett å komme borti med nesa og da blinker det og tar bilde etter en liten stund.

Skrevet

Oii.. Med en gang jeg skrudde "stabilizer" på off tar den bilder som bare det! Kult!

Men er det best å ha den på eller av? Jeg er helt grønn når det gjelder kamera.. Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...