<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Nå sitter jeg her med kynnerne mine og håper på litt mer futt i fresen snart. Har mens termin den 14 og ul 19. Har over tre cm åpning er moden og jenta ligger så langt ned i bekkenet hun kan. (festet) har kramper i lysken når jeg går, stikking og nedpress i underlivet og et litt ømt bekken. Og ikke minst mensmurringene.. Slik har jeg hatt det siden uke 35 og fikk beskjed da om at fødselen var nær. Og det sier de etter vær kontroll. Ser ikke deg neste uke vet du, da har du fått jenta di. Veeeel, hun tror jeg er ei luring gitt. Føles ut som om vi har ventet i evigheter og nå er jeg KLAR! Alle ringer jo eller sender melding og spør om jeg har tenkt og føde snart. Hadde det vert opp til meg hadde jeg hatt jenta vår i armene mine nå. Bortsett fra dette koser jeg meg med juleforbredelser, god mat og kos i heimen... Håper dere er like spendte som meg. Vet om ei som alerede har fått prinsessa si og koser seg hjemme og ei som trolig er på føden nå. Så vi kommer oss sakte men sikkert i mål. Lykke til.
_Løvemamma_ Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Hei Jeg har ul termin 14 og mens termin i morgen. Eller i dag, faktisk, siden det har blitt så sent:) I kveld har jeg vært på julebord, for å gjøre noe annet enn å sitte hjemme å vente. Har hatt mye mensmurringer og vonde kynnere de siste ukene, men i kveld har de tatt seg opp så mye at nå ligger jeg med varmeflaske på ryggen. Har vært på do hvert femte minutt i hele kveld, selv om det er fint lite som kommer ut. Det strekker i lysken når jeg går og frøkena i magen presser så voldsomt ned at det kjennes ut som jeg må knipe igjen for at hun ikke skal ramle ut. Håper alt dette betyr at noe er i ferd med å skje! For nå er jeg dritt lei av å være gravid, og jeg gleder meg noe helt utrolig til å holde den lille jenta mi i armene mine!
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Har termin lille julaften. ÅÅ, som jeg gleder meg!! Hodet har festet seg og hatt en del mensmurringer og økt på med kynnere, så jeg håper på fødsel snart (selvfølgelig). Men her sitter jeg IGJEN våken som et lys om natta, trøtt som en sokk om dagen. I natt var det bekkenløsninga som holdt meg oppe. Men har slitt med dårlig søvn den siste mnd. ENDELIG er det vår måned og tur, forhåpentligvis :-) Lykke til alle jenter!
Hellobaby Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Titttitt! Nå har jeg vært i den passive fasen i 17 timer. Først håpet jeg på at riene skulle ta seg opp i løpet av natta, men når de dabbet av, syntes jeg det var best egentlig, for da fikk jeg sove! Superdeilig! :-) Har jo våkna noen ganger da, men sovnet fort igjen. Riene har gjort heldigvis gjort noe nytte for seg, for jeg blør litt :-) Nå sitter jeg i grunnen og lurer på om jeg skal gjøre noe aktivt for å få mer gang på de igjen, eller prøve å sove litt til. Jeg håper og tror at riene blir tette nok i løpet av dagen til at vi kan reise innover. Jeg hadde 2-3 cm åpning fra før, og nå enda mer tydeligvis siden jeg blør og tross alt har hatt veldig mange vonde rier (før det dabbet litt av igjen). Jeg nyter dette! Akkurat nå kommer det en rie! Jeg føler meg enormt happy! Og har skikkelig tro på at dette kommer til å bli en drømmefødsel! (sist fødsel var mareritt og tortur, hehe). Hadde vært litt gøy om vannet gikk snart, for da blir d garantert mer action igjen! :-) Lykke til til dere andre som er overklare for å få deres prinser og prinsesser i armene deres! Ikke lenge til nå for noen av dere! klemz :-)
2 tette - med flette Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Er omtrent akkurat som å høre meg selv ! Har menstermin 16, og ul termin 19 hodet har vært festet ( så godt som det kan festes på flergangsfødene ) siden uke 36 og har kynnere med menssmerter hele døgnet. Får også beskjed om at det ikke er lenge igjen nå, men jeg er jo 2. gangs da, så er jo ganske vanlig å gå sånn i en del uker. Men får bare trøste seg med at ting er modent og åpent når fødselen starter da, så kan jo håpe på en lettere fødsel Håper jeg føder før julaften hvertfall, men har jo en del dager igjen hvor ting kan skje da, så sjangsen er vel stor! Lykke til alle sammen !
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Holder også fremdeles på med sterke kynnere/modningsrier og masse nedpress så det kjennes ut som han skal falle ut når som helst. Murringer i ryggen og litt sliten i bekkenet nå. Har jo ikke termin før 31 des. så han kan jo vente en stund enda, men regner ikke med å gå overtid iallefall. Skal på ny kontroll hos jm i morgen for å sjekke livmorhalsen. Sjekket den for 2 uker siden også, og da var den fremdeles lang uten åpning så da hadde jo ikke alle disse kynnerne gjort så stor jobb. Men sover dårlig om natta og er på do hele tiden. Ikke lenge igjen uansett om jeg må gå noen uker til da. Ønsker oss alle desembermammar masse lykke til ;o) Og masse lykke til til deg Hellobaby, som nok får lille nurket ditt i armene innen et døgn ;o)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Tja, da får jeg skrive inn jeg som ikke kjenner noe som helst til at fødsel er på gang i det hele tatt, da;) Hehe... Virker som alle snart er ferdige;) Har termin lille julaften og dette er min andre, og han var ikke festet for en uke siden og lå ganske høyt oppe, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og holde ut til over termin tenker jeg;) Nå er det for så vidt veldig greit at jeg har sluppet mye kynnere og masrier og modningsrier den siste tida ettersom jeg har vært syk og totalt manglet energi. De siste to dagene er jeg i gang med å bli frisk og har sovet hele natta, bortsett fra de faste dopausene så klart, men å sove til sammen 8 timer på en natt kan jeg faktisk ikke huske sist jeg gjorde, så det er fantastisk deilig og jeg henter masse energi til å orke fødsel og barseltid:) Lykke til til alle dere som er i gang med et eller annet og snart er ferdige med å være gravide! Heldige er dere:) Blir spennende å høre hvordan det går med dere!
NurseShark Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Termin 24 des... Jeg er veldig utålmodig, men som Emilmamma over her ligger han vist høyt enda (på vei ned, men bevegelig hode) og har kynnere hver kveld, men de er ikke vonde.. Så jeg begynner å miste håpet om å få han ut før jul slik jeg hadde håpet på.... Kanskje han aldri kommer??? Lykke til til alle sammen, håper vi alle får i denne måneden:-)
Belladonna med to gutter Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Her er formen usaklig bra...Termin lille julaften, og har tidvis kynnere og noe murring, men ingenring som tyder på fødsel gitt. Han har festet seg, men det betyr jo egentlig ingenting...! Vasker og pynter til jul idag jeg da, i håp om at jeg ikke skal rekke det senere! Hehe! Snart får vi middagsgjester også, blir koslig! Lykke til alle sammen
mamma >to gull Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Hellobaby: er det mye du blør? Jeg våknet idag og blødde men syns det var ganske mye til at det skulle være såkalt tegningsblødning (som ikke skal være så mye etter det jeg har lest på nett) Vel, jeg har i hvert fall UL termin 14 des, men som nevnt våknet jeg idag tidlig og blødde og hadde mensmurringer.Har noen ganske vonde kynnere innimellom, men mensmurringene har gitt seg.Hodet ligger langt nede. Igår kveld hadde jeg litt murringer i ryggen (men høyt oppe da så vet ikke om det er noe tegn) Jeg håper det er tegn på at det er noe på gang her og at blødningen ikke er noe farlig (har morkake som ligger langt nede så har blødd tidligere og senest for 2 uker siden og) Vet ikke helt om jeg skal ta det med ro eller om jeg skal farte litt for å få fart på sakene, men tror siden jeg blør litt at jeg blir liggende her på sofaen idag,, God søndag alle sammen:-)
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er en av de heldige som har fått desemberjenta mi :-) Fødte på termin, 3. des. Fødsel gikk kjapt og greit.Hun var ute en time etter vi ankom sykehuset etter en dag med med moderate rier som fint gikk an å leve med :-) Drømmefødsel, noe min forrige slett ikke var, da hadde jeg 21 timer med sterke rier. Er nå hjemme og koser meg med lillemor og en stolt storebror :-)
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Åååå, jeg gleder meg såååånn til lillepia vår kommer :) 14 dager til termin i dag! Forhåpentligvis kommer hun litt før termin, det hadde vært perfekt ifht julefeiringen:) Ellers er formen veldig bra! Har hatt litt menssmerter i flere uker, hodet var festet da jeg var hos jordmor for 3 uker siden, mye kynnere (spesielt på natta), veldig nedpress...Hun ligger veldig langt nede, så veien er kort til utgangen Dette er mitt første barn, så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller Ser dere andre har mange av de samme "symptomene", så da er jeg vel i rute... En ting er i allefall klart, jeg er VELDIG klar for å få ut lille nusket vårt!! Hun er hjertelig velkommen når som helst:)
Lola2016 Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har termin lille julaften og har drømt flere ganger at jeg gikk over til 2010.. det er kun 8 dager over termin og dette er førstemann, så kan vel skje. Ingen tegn til vonde kynnere. Bare murringer om natta. Gir seg med engang jeg reiser meg for å gå på do. Sover kjempe godt og ofte 9-10 timer i strekk. sluttet å jobbe og tar det helt piano hele dagen:) Da risgrøten kom på bordet ble jeg kvitt halsbrann(deilig) appelsinjuice er verst:(
mirremamma Skrevet 6. desember 2009 #14 Skrevet 6. desember 2009 3 dager til termin 9.desember =) er så fryktelig utålmodig,men d er bare fordi at jeg fikk 5 dager før sist...også trodde jeg at jeg kom til å få enda flere dager før denne gangen =) men neida, her sitter jeg med stor mage, skikkelig nedpress,mensmurringer.kynnere i hytt å gevær..hva mer? jo dårlig mage og dårlig humør....stakkars samboeren min..tror han begynner å bli lei av mine hormonutbrudd(som kommer oftere og oftere nå som alle ringer og spør om jeg er på føden...grrr..) =) ellers fikk jenta vår feber i dag, stakkars skal bli syk oppi alt dette også. Hun er jo bare 2.5år og skjønner jo ikke hvorfor mamma er så sliten å lei å har VELDIG kort lunte... så her siter jeg med dårlig samvittighet også..jaja..alt i alt har jeg d jo bra..hehe huff dette ble dagens syting =)
Lillatante Skrevet 6. desember 2009 #15 Skrevet 6. desember 2009 Heisann! Termin om tre dager, men magen er høyt oppe. Hodet har vært festet i tre uker, men kjenner ikke noe nedpress. Det eneste jeg kjenner er litt mageknip og luft i magen. Så blir nok ikke noe baby på meg før en stund over termin. Men koser meg hjemme og ikke utålmodig enda. Håper bare den kommer før overtidstermin så jeg slipper å settes igang. Dette er første gang så vet ikke hva jeg venter på. Kan det plutselig starte uten forvarsel også?
Isadoramamma Skrevet 6. desember 2009 #16 Skrevet 6. desember 2009 11 dager igjen til termin her, aldri vært så lenge gravid før, de to forrige kom tidlig. Ikke utålmodig egentlig, for formen er bra. Litt kynnere hver dag, og noe mensmurringer og sammentrekninger natt til i dag, men ellers ingen tegn på at noe er i gang. Det eneste som er kjipt er at jeg må være borte fra mine kjære (for å være nærmere sykehus) og da får jeg jo heller ikke utnyttet ventetiden til å ordne til jul.. Savner familien veldig, og det er sååå mye jeg gjerne skulle fått gjort der hjemme, men forsøker å nyte tiden best mulig så jeg skal være klar når lillemann kommer. Satser på at min kjære ordner opp på hjemmebane:-) Når jeg likevel har gått så lenge her, håper jeg han ikke kommer før etter neste helg, da kommer lønna,så får vi handlet ferdig julegavene, og alt annet vi trenger til jul før vi drar hjem for å bare nyte og kose oss:-) Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå