signe maten Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 I dag var vi på middag hos svigers sammen med oldemor til gutten. Svigermor klaga på at hun i år - for første gang - ikke visste hva hun skulle kjøpe til sin mor. Og oldemor visste heller ikke hva hun ønsket seg. For ett luksusproblem sier jeg - kan dere ikke gi penger til veldedighet istede? Skal si frykten lyste ut av oldemors øyne - tanken på at hennes julegavepenger skulle gå til noen som virkelig trengte dem - kan være skremmende for en dame på 64 år som har alt hun trenger og mere til. Som "klager" over at hun har så altfor mye penger - klarer ikke å bruke opp lønna hver mnd osv. Jadda. I år får hun "Det er fred på do" - Unni Lindells bok med barnesitater hvor pengene går til Redd Barna av oss! Æsj. Jeg får vondt i magen av mennesker som er så selvsentrert og ikke innser at det er andre i verden som har det ti tusen ganger værre enn oss. Men, hun gir a prinsipp ikke til slike organisasjoner - de bare vaser bort pengene uansett må vite. Og desuten går det mye penger til administrasjon - og det er jo tross alt ikke nødvendig!! Jeg gir opp! Ett lite hjertesukk sånn før jeg tar kvelden..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 desverre er nok de aller aller flese av oss på det nivået. - ihvertfall nesten. hadde vi villet, så hadde vi kunnet gjort masse. men det hadde gått ut over oss, og det vil vi ikke. trist som faen, men sant
kveitebolle Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 hva med en bestemor som anmelder barnebarnet for å ikke holde løfter, fordi barnebarnet sitt skal betale husleige og strøm i omsorgsbustaden, selv om hun har en årsinntekt på 92 000 kr, for å gi pensjonen sin bort til andre barnebarn og to døtre. og de to andre ikke får en dritt og den elste av døtrene får skylden for all elendighet..
kveitebolle Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 dette hendte med noen bekjente i ramsund..
signe maten Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2009 Trist - veldig trist, ja! Jeg er ikke så veldig flink selv. Men har ett fadderbarn (som jeg strengt tatt ikke har råd til å ha - men det er mye annet som går før akkurat de 240kr der!!) Og har begynt å betale 1 kr hver mnd på telefonregninga mi til Redd Barna via tele2 som også gir en krone for hver krone jeg gir - alle monner drar også videre Kveitebolle - det er for seint til at jeg skjønte helt sammenhengen - men det hørtes veldig kjedelig ut! Nevnte oldemor har også litt tvister med sine barn (og barnebarn) pga forskjellsbehandling. Jeg er ikke vant til slike familieforhold og må si jeg får rimelig bakoversveis - og ikke minst er flau - veldig flau over å være sammen med ett av de mest favoriserte barnebarna Dessverre nytter det ikke å si noe heller - hun hører jo ikke på oss!
kveitebolle Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 det er litt seint for meg å skrive forståelige tekster:P hehe.. men jeg er enig om at det er leit med slike tvister, og jeg skjønner ikke hvordan folk kan forskjellsbehandle sine egne barn og barnebarn, oldebarn også for den saks skyld..
signe maten Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2009 Nei, det kan du jammen si. Men hun ser ikke selv at hun gjør det! Så rart som det enn høres. Hun skjønner nemlig ikke at noen av barna hennes ikke vil ha så mye kontakt med henne og mener det er deres feil. Men.. lite jeg kan gjøre med den sneversynte dama - hun hadde nok ikke skjønt det om hun hadde sett seg selv på film engang. Prøver så godt jeg kan å oppdra henne ;P Det er ett skritt frem og to tilbake
kveitebolle Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 hehe, det er som regel slik gamle "betterwissera" er.. neeeida, jeg har ingen feil! det er din feil! jaja, sier nå bare jeg.. du er flink som holder ut:) og du virker som en koselig og trivelig dame:) slike som deg trenger vi fler av, som setter andre foran seg selv:)
signe maten Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2009 Hehe.. Takk for den - og med det komplimentet tar jeg kvelden (Også nevner jeg ingenting om at jeg noen ganger er så lei svigersfamilien at jeg nesten spyr. Men det er jo mannens familie. Også trøster jeg meg litt med at han kan bli litt lei selv også!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå