Gå til innhold

Den beste julegaven ever:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått kontakt med min far og hans familie, har faktisk aldri truffet dem. Har sett pappaen min mens jeg var bitteliten, men det husker jeg ingenting av.

Sitter her og griner, er så overveldet av følelser. Synes det er kjempegøy, men er selvfølgelig redd for å bli skuffet igjen også.

Jeg har flere søsken, og tilogmed en søster. Jeg som alltid har ønsket meg en søster. Har bare brødre som jeg har visst om. Tror også jeg er tante til noen. Synes det er så gøy. Søsknene mine som jeg har her er såpass mye yngre enn meg, så de kommer nok ikke til å få barn med det første.

Jeg er en av de "faste" her inne, men ønsker ikke å bruke nick nå siden dette er veldig nytt for meg, og jeg vet ikke hvordan det utvikler seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy da!!! HÅper det utvikler seg bra til noe veldig positivt for deg!! Vil du fortelle mer? Skjønner om du ikke vil allså!! Hvorfor har du mistet kontakten med far din? Bor han langt vekke fra deg/dere? Hvordan har du fått kontakt igjen nå?

Skrevet

Kan fortelle i det uendelige. Jeg har vel egentlig aldri hatt kontakt med min far eller hans familie. Han flyttet til et naboland da jeg var liten. Bor der ennå. Vet ingenting om hvorfor han ikke ville ha kontakt med meg, kan hende det ble vanskeligere dess lengre han ventet... Han/kona har alltid hatt familie i samme by som vi bor, og han har vært her, om ikke så ofte, så i allefall innimellom.

Min fars kone sendte med plutselig en melding på fb, visste da først ikke hvem det var, men fant ut etter å ha sjekket litt rundt.

Via hennes profil fant jeg også flere søsken og onkler. Pratet med en onkel i går kveld. Har foreløpig ikke hatt kontakt med pappaen min, men tenker det ikke går så veldig mange dagene... Jeg har lagt han til som venn på fb, men ikke fått det bekreftet.

Til sommeren skal jeg i allefall treffe onkel, han er her i byen flere ganger i året sier han.

En spennende periode ligger forran meg;)

Skrevet

Saa moro da !

Haaper ting utvikler seg slik som du oensker !

Skrevet

vet ikke egentlig hva jeg ønsker, vet bare at om noen gir meg en finger, tar jeg gjerne hele hånda, men nåde den som da trekker den til seg...

Med andre ord, jeg er kjempeglad for å ha fått kontakt, men jeg er redd for å miste de igjen også. Tør ikke forvente noe ennå.

Skrevet

Spennende tid for deg!! Du må holde oss oppdatert om du vilher inne:)

Skrevet

klart jeg vil holde dere oppdatert. Men jeg vil ikke bruke nick. Håper på forståelse for det.

Har akkurta fått kontakt med 2 søsken på fb. Er så spennende . Har sett utfra deres bilder at jeg har i allefall 2 nieser/nevøer:)

Skrevet

Å så spennende tid du har forran deg. Håper du ikke blir skuffet, men får en kjempe stor familie. :o) Gleder meg til å følge med på hva som skjer videre med deg. Kan tenkte meg dette var en gledelig førjulsgave.

Skrevet

Jeg er så utrolig spennt og nyskjerrig og utålmodig. Har sittet og sjekket fb i hele dag... Har faktisk "funnet" en til som jeg regner med er søskenebarnet mitt,siden han ikke er broren min, men på omtrent samme alder. Og har samme etternavn som de andre.

Skrevet

Spennende!

Jeg fant ei søster i fjor, på FB. Har fremdeles ikke truffet hverandre IRL, men den dagen kommer nok.

Lykke til!

Skrevet

Oi, det må vere utruleg spennande!

Håpar ikkje du blir skuffa, du må fortelle oss korleis det går vidare...

Skrevet

Min far er ikke helt "klar" ennå, men jeg har formidlet telefon numrene mine til han, og han har da sagt via kona han skal ringe en dag når han føler seg klar til det. Håper ikke jeg heller at jeg blir skuffet.

Har fått mail fra søstra mi i dag, det virket som hun anklaget meg fordi jeg ikke har tatt kontakt med dem, var visst bare 3 år siden hun fikk vite om meg. Men etter mye tankevirksomhet og telefonsamtale til bestevenninna mi fant jeg ut hva jeg skulle skrive tilbake uten å virke anklagende tilbake, eller legge skylden på noen.

Jeg har nå "blitt venn" med alle 4 søsknene mine på fb.

Skrevet

Så nå har du 4 nye søsken du ikke har visst om? Det må jo være veldig merkelig.. Har du søsken fra før hos din mor? Hva sier din mor til dette da kan jeg spørre om det? Trenger ikke svare på spørsmål hvis de blir for personlige syntes du. Og skjønner godt du ikke vil bruke nick da..

Får håpe far din snart er/blir klar til å ta kontakt med deg. Tøft gjort av kona hans å ta kontakt med deg!!

Skrevet

Ja, har plutselig fått 4 nye søsken. Har alltid visst at jeg har søsken, men aldri hvor mange eller "sort"...

Mamma synes det er kjempefint, hun har alltid oppfordret han til å ta kontakt med meg.

Mamma og stefaren min (som har fungert som pappa fra jeg var 6-7 år) har 2 barn. Har altså hatt 2 søsken som jeg alltid har visst om.

Ja, synes også det var tøft av henne, men får liksom ikke noe svar på hvorfor nå, og ikke før...

Skrevet

Nei det er ikke sikkert hun vet det selv? Hvorfor gjør vi hva og når?? Kan jo være livet hennes har vært veldig hektisk, 4 barn er jo en del!! Eller det kan være det har hendt noe som har gjort at hun har begynt å tenke på deg, noe i livet hennes som har gjort at hun ser ting nå på en annen måte.. Ikke godt å si.. Jeg er slik selv mange ganger at det jeg utsetter ting til dagen etter, så går dagene slik og akkurat den tingen blir ikke gjort.. Hva er grunnen til at far din selv ikke har tatt kontakt? Kan jo være at hun følte at han burde ta kontakt selv? Men så har han ikke turt, og det blir vel verre for hver dag som går.. Hva sier man i en slik situasjon? Men nå har kona funnet ut at hun må gi han ett spark bak?

Nei jeg vet ikke, ikke godt å si!!! Nå ble det en del synsing fra min side her..Håper ikke det gjorde noe??

Så veldig bra at du har både mor og stefar som støtter deg!!! Viktig og ha familien sin i ryggen gjennom slike ting!! Og venner, så du hadde fått hjelp av venninna di, det er veldig bra!!

Skrevet

Har tenkt slik jeg og, og synset litt... Jeg får kanskje et svar etterhvert, eller kanskje svaret aldri kommer.

Forstod det slik at en av ungene har asbergers, vet ikke hva det innebærer, men fikk inntrykk av at det hadde vært mye en periode... men slike perioder går jo over...

Forstod at min far har ville ta kontakt, men at det kanskje har vært i de periodene det har vært mye som krevdes av "begge foreldrene".

Nå er jo barna voksen, yngste er 17, kan jo hende hun føler at de begynner å bli gamle, og skal ha noen flere å støtte seg til når de faller fra, selv om de jo bare er i slutten av 40-begynnelsen av 50 årene nå.

Eller at det kan være bestemors ønske å få treffe meg før hun dør... bare spekulasjoner, mange spørsmål henger i lufta.

Skrevet

Nå føler jeg at jeg har fått ordentlig kontakt med min søster, jeg tror nok bare det var følelser som fikk henne til å virke anklagende i første mail, kan jo ikke være lett å plutselig få en søster når man er såpass gammel.

Huns sier også at hun har snakket med pappaen vår, jeg har fått bekreftet at han har mottatt og tatt vare på et brev jeg sendte han for mange år siden. Det føles litt godt.

Hun siert hun ofte treffer de følelsesmessige punktene når det gjelder vår far, men det er jo slik vi kvinner er ;-)

Har også skrevet med en bror. Det er mye lettere å skrive med gutter/menn synes jeg. De er mye mer rett fram og blander ikke inn så mange følelser;)

Skrevet

Nå har jeg skrevet til og fått svar fra alle 4 søsknene mine. Den "siste" broren min tok kontakt via chatten på fb i kveld. Virker som brødrene mine tar lettere på det enn søstra mi. Men det er vel bare slik gutter er.

Har foreløpig ikke hørt noe fra faren min, men han har vært inne å bekreftet meg som venn på fb. Har hørt via kona hans at han er veldig sjelden inne der.

Mamma sier jeg ikke bør forvente for mye fra han, hun sier han har lovt mange ganger tidligere å ta kontakt.

Men jeg vil jo tro det er lettere, og er større press på han nå som jeg har kontakt med alle andre rundt han.

Jeg fant adessa demmes også, og sendte julekort til en onkel, og pappaen min i går. Er selvfølgelig veldig spent på alt nå.

Skrevet

Rart å plutselig få stor familie! Det er sikkert annerledes for faren din når du tar initiativ til kontakt og samtidig blir kjent med søskene dine/hans barn enn om han skal ta kontakt selv. Prestasjonspresset blir kanskje mindre? Det er ikke som å møte en gammel venn igjen, han lurer sikkert på hvordan du er og hva du føler, om du er sint osv. Nå får han "hjelp" av resten av familien til å holde kontakten og slipper å forholde seg til eksen (din mor) for å ha kontakt med deg. Det er sikkert lurt å holde forventningene relativt lavt for å ikke bli veldig skuffet igjen.

Hmmm.... så mye facebook kan brukes til...

Skrevet

Tror ikke det er det at han har ville slippe å forholde seg til min mor heller, har hørt at når de har truffet hverandre her i byen når han har vært her, har de klemt hverandre og snakket sammen som gamle kjennte (det er mer enn min samboer gjør med eksen ihvertfall).

Han har jo uansett ikke vært nødt til å forholde seg til meg igjennom mamma på mange år, da det er over 10 år siden jeg flyttet hjemmefra.

Jeg tenket litt at uansett hva som sjer så SKAL jeg ha kontakt med og treffe søsknene mine som jeg jo tross alt har fått kontakt med nå. Da må jo også pappaen min forholde seg til meg når jeg etterhvert kommer på besøk. For til sommeren regner jeg med vi drar dit uansett.

De 2 yngste bor hjemme.

• 2 uker senere...
Skrevet

Åååååååå nå er jeg såååååååå glad :))))

Pappaen min tok kontakt med meg på fb i dag, og han har bekreftet meg som dattern sin der inne.

Har skrevet med han på chatten nå i kveld. Han skal ringe meg i morgen kveld. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå jeg er så spennt. Mange følelser som herjer her nå, ja. Virket som han har det på samme måte.

han skrev han hadde skrevet "brev" til meg på julaften når han ikke fikk sove. Altså inne på fb, men det har jeg desverre ikke fått. Vet ikke hvorfor.

Han sier han ofte tenker på meg.

Nå får vel ikke jeg sove i natt...

Skrevet

Var litt redd for at han ikke skulle ringe, siden mamma har sagt at han tidligere har lovt å ringe uten å ha gjort det.

Men han ringte!! jeg snakket med pappaen min for første gang siden jeg var 2 år. Jeg fikk ikke med meg så mye av det han sa til og begynne med, lyttet bare til stemmen. vi snakket lenge sammen. var så lett å prate med han. Snakket med kona hans og. Veldig trivelig dame, og jeg gleder meg til å bli kjennt med dem.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har pratet masse med pappaen min nå. Jeg ringte dem nesten hver dag første uka. Han ringte også meg da. Så har jeg pratet med søstra mi.

Har fått noen bilder på mail fra en bror i dag. Han hadde ikke noe ordentlig bilde av seg selv på fb, så jeg ba om bilder.

Er så gøy!!

Skrevet

Har pratet med kona til pappa i dag, snakket med henne i flere timer, tenker det blir dyrt siden de bor i et annet land, men det var nå hun som ringte meg.

Har fått vite litt om grunnen til at de kuttet kontakten i utgangspunktet. Dette er noe jeg aldri har visst noe om, mamma har aldri sagt noe om det til meg. Hun har bare sagt at hun alltid har oppfordret pappa til å ta kontakt med meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...