Gå til innhold

Hva er det frekkeste du noen gang har opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det frekkeste jeg har opplevd er den gangen nabokona kom og spurte meg om vi kunne holde porten i gjerdet vårt lukket. Slik at ikke bikkja hennes skulle løpe inn i hagen vår. Hun ble kjempesur da jeg mente det ikke var min jobb å stenge hennes hund ute. Hun har inngjerdet hage selv. Senere den dagen kom mannen hennes og lukkert porten vår med et smell mens vi satt ute og spiste middag fem meter unna. Da ble mannen min så sinna at han fjernet hele porten. Den ble ikke satt på plass igjen før nabokona hadde reist sin kos. Flyttet fra bikkje og mann gjorde hun sannelig.

Sånn kan det gikk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass ja, mange rare naboer ute å går.

Føler vel ofte at jeg er i situasjoner hvor jeg tenker at der er det frekkeste jeg har opplevd.

Men det siste jeg husker at jeg tenkte sånn var når jeg og barna var på Alexander Rybakk konsert i sommer. Sikkerhetsvaktene gikk å delte ut bildekort med autografen for å avlaste stjerna sjøl og spre folkemengden litt. Yngstemann på 5 år fikk det siste kortet han ene vakta hadde og han ble kjempe glad! Han satt på skuldrene mine og plutselig kom det en godt voksen mann bort (ca.45 år tenker jeg) og sier: sorry, har lovt datteren min kort. Tar kortet fra sønnen min og løper.....

Blir fortsatt sjokkert når jeg tenker på det.

Skrevet

hehe bor i samme hus som toppen på frekkhet vi.hun satte opp gjerde på vår parkeringsplass fordi hun skulle ha plen!..hehe..ble ikke der lenge kan man si.

Skrevet

Herregud, blåbæret! Fikk hakaslepp av historien din, jeg! At det går an?! Hva i alle dager lærte datteren hans av det da? At å stjele fra små barn er lov? Stakkars, lille gutten din. :( Fikk helt vondt inni meg.

Jeg har opplevd mye rart, men kommer ikke på så veldig mye nå. Eneste jeg kommer på er det gangen jeg satt ytterst på en toseter på bussen. H*n som setter innerst skal ut, og jeg reiser meg og går ut i midtgangen for å slippe personen ut.. Tror du ikke det er et par som spretter inn og tar plassene før jeg får sukk for meg da? Hehe. Ble litt lang i maska, men turte jo ikke si noe..

Skrevet

Generelt synes jeg nordmenn har en veldig spesiell holdning til å stå i kø. Kø-kultur er nesten ikke-eksisterende.

At barn npoen ganger prøver å snike i køen er greit nok, men jeg setter jo pris på om foreldrene da forklarer barnet at det ikke er lov til å snike og at man må lære å vente på tur. I fjor var vi på Hunderfossen og i en av køene begynte barna våre å surve fordi så mange snek seg forran dem. Det fors¨tår jeg egentlig godt, men jeg forklarte dem pent at vi måtte forsøke å stå fint i kø å vente. En mor ved siden av meg overhørte oss, Og jeg fikk en overhøvling uten like. Jeg måtte forstå at mine barn aldri kom til å komme seg frem i livet hvis de ikke lærte sge å ha litt spisse albuer. Og i slike køer måtte hvert barn bare lære seg å komme seg fram så fort som mulig, og ikke ta så store hensyn til alle andre. Hvis de ikke kjempet seg fram kom alle andre bare til å tråkke på dem videre i livet......

Ikke rart ungene mange unger i dag ikke eier folkeskikk!

Skrevet

Vi bor i rekkehus, og hadde noen merkelige naboer.

Da de skulle selgee og ha visning - oppdaget jeg at han hadde vært inne i vår hage og sagd ned noen prydbusker - samsynligvis for at det skulle se åpnere ut foran hans hus.

Men buskene var små, og ikke veldig høye. De kunne umulig ha dekket noe som helst av utsikten hans...

Det synes jeg var temmelig frekt.

Jeg tar også buss daglig, og er påpasselig med å slippe folk UT av bussen før jeg går inn. Men rett som det er hender det at godt voksne damer (alltid dem) går rundt meg, og trykker seg innpå bussen mens folk holder på å gå ut.

Blir så irritert !!!

Skrevet

Kunne ha skrevet en hel bok om naboene, for frekkere folk skal man lete lenge etter!! Kan nevne ett par ting. De kom flyttende hit for 5 år siden, to voksne og 2 små barn (dengang 3 og 5 år gamle), de kommer fra ett annet land og barna snakket ikke norsk. Dagen etter at de kom flyttende så ble barna satt bort til en dagmamma, og utpå ettermiddagen ringte far og spurte om vi kunne hente dem, var ok for oss siden det var på vei hjem fra min manns jobb. Så hentet han altså 2 livredde små, som hadde vært hos dagmamma siden kl. seks om morran. De kom nå hjem hit, og jeg lagde middag til oss alle siden naboen ikke var kommet hjem. Hørte ingenting, før de plutselig stod på døra her kl. åtte på kvelden. Dette gjentok seg ei hel uke. Jeg jobbet som dagmamma da, og hadde fullt opp, men syntes så synd på ungene, så avtalte at de skulle være her hos meg i stedet. Og dermed fikk jeg/vi arb.dager fra 6 om morran til ett sted mellom 20 - 22 på kvelden. De var til og med så frekke at de spurte om vi kunne passe ungene i helgene.

Nå er ungene litt større, og de kommer hit for å leke, helt greit det, men ikke når de kommer kl. 12.30 (etter skolen) og sier de skal hjem 17.30 (da kommer mor og stefar hjem). Vi har forsøkt å snakke med dem 1000 ganger, men hjelper ingenting. De tar seg til rette enten det er barnepass (som vi egentlig ikke vet om), okkuperer hele innkjøringen + veien bort til 3. nabo, eller hvem som egentlig bor der (er sikkert 10 stk som bor der uten at noen vet det, eller la bikkja løpe fritt rundt og bite alt og alle og grave opp alt som fins). Ble langt dette!!!

Skrevet

Om det er det frekkeste jeg har opplevd vet jeg ikke, men ganske så irriterende er det.

4 ganger har det hendt at noen har gått inn i hagen vår og lekt på lekeapparatene våre osv. Første gangen var det to unger på en 6år...Ok men når foreldrene begynner å ta med seg ungene inn i hagen så synes jeg det er toppen av frekkhet. Ikke så lett å forklare datteren min at nei du får ikke gå ut å leke men vilt fremmede skal få lov.

Ba de pent om å gå da det var en privat hage..Litt snurt ble de nok.

Hagen ligger ikke rett ved veien, må gå rundt huset!

Skrevet

Huff Hera, vil bare si tusen takk for at du tar deg av disse barna! Det er nok desverre flere neglisjerte barn som skulle hatt slike vidunderlige naboer :)

Skrevet

Jeg har en til fra de samme naboene jeg skrev om først.

En dag jeg kom gående hjem rakk jeg akkurat å se naboen strakte seg over gjerdet vår med en lang hekkesaks. Klippet av en lang tynn grein på et tre, tok den og løp bak huset sitt.

Greina hang nok litt over over gjerdet, men han kunne jo ha SAGT FRA før han klippet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...