Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Jeg bare lurer på hvor stor sjansen for at jeg og samboeren kan få tvillinger når mora hans er enegget tvilling? eller har det kanskje ikke noe å si når det er tvillinger på faren sin side?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Det er kun toeggede tvillinger på mors side som er arvelig, så liten mulighet der:-) Hilsen tvillingmamma.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Det har absolutt noe å si. Bestemora mi er tvilling, og broren min fikk tvillinger.
Mamma's trolljenter Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Eneggede tvillinger er ikke arvelig. Hvis det er toeggede tvillinger på fars side og dere får en datter kan deres datter ha arvet genet. Hvis det er toeggede tvillinger på din side kan dere få toeggede tvillinger.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Jeg "tør ikke" å få flere barn, jeg er redd jeg skal få 2 samtidig mamma og tante er toeggede tvillinger, og jeg er den eneste i annenhvert-ledd-systemet som enda ikke har fått tvillinger i min familie! Det er tvillinger overalt :S
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 det sier jo seg selv at toeggede tvillinger på fars side ikke er arvelig når det er moren som produserer to egg samtidig. Eneggede tvillinger er ikke arvelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå