Gå til innhold

Hvor stort var barnet ditt ved fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var 3275 gram, 49 cm. lang og 32 cm. rundt hodet. 12 dager før ul termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg har det største barnet av de som har svart her..yngstemann var 4890 gram, 54 cm og 39 rundt hodet! Født vaginalt, uten smertestillende, rask og fin fødsel..(3 timer og 50 min fra første rie til han var ute). Revnet lite..

Så det går faktisk an å føde store barn uten komplikasjoner også:)

Skrevet

Gikk 5 dager over termin..

00.33

Skrevet

Fødte en liten gutt 19 dager før termin. 2570 gram, 46 lang, og 33,5 rundt hodet sitt. Verdens vakreste

Skrevet

Hei HI

Ikke gru deg. Stort barn betyr ikke alltid hard fødsel.

Og det er forresten ikke så sikkert at babyen er over 4 kg heller. De har tatt feil før.

Og en annen ting er jo at selv om baby er f.eks 4 kg betyr det ikke at hodeomkrets er stor. Og det er jo hodet som er tyngst å presse ut. Nå hodet er ute kommer jo gjerne resten av seg selv :-)

For øvrig vet jeg en dame som har født 3 barn, og hun sa at den største var den enkleste, den minste den vondeste, og mellom dem skilte godt over 1 kg. Så størrelse hadde i grunn ikke noen betydning.

Å grue seg er ofte en unyttig følelse. Som oftest skjer ikke det vi gruer oss for. Og skjer det ikke har vi jo gruet oss for ingenting. Og skjer det hjelper det jo uansett ikke å grue seg på forhånd.

Lykke til med fødselen. Ikke vær engstelig. Ta ting som de kommer, så går det helt sikkert bare fint!

Skrevet

Fikk beskjed om at hun ville veie i overkant av 4 kg.

Hun var 3345g, 47cm og 34,5 rundt hodet.

Ble født dagen før termin og var stjernekikker

Ble tangfødsel og totalruptur.

Skrevet

Jenta mi var 3780, 51 cm og 37 rundt hodet.

Hun ble født 4 dager over menstermin, 3 dager før ul-termin. Fødsel ble igangsatt pga sv.skapsforgiftning og diabetes. Startet da mandag morgen, og jenta kom onsdag ettermiddag. Vaginal fødsel. Jordmor klipte meg da jeg begynte å revne, så jeg unngikk rift. ",)

Skrevet

Nr 1: 2940 gram, 47 cm. 13 dager over termin

Nr 2: 2910 gram, 47 cm. 3 dager før termin

Nr 3: 2950 gram, 48 cm. 15 dager før termin

Skrevet

Første var 4100g, 13 dager før termin.

Andre var 4775g, 1 dag over termin.

Tredje var 4858g, 17 dager før termin.

Fjerde var 4350g, 15 dager før termin.

Jeg har litt smalt bekken da, så fødslene har vært tøffe og lange. Men jeg har ikke hatt smertestillende og det har gått helt greit med meg, ingen varige men.. Siste ble tatt med keisersnitt, og det synes jeg var værre enn fødslene.

Vi produserer som regel barn tilpasset vår egen størrelse, så fødselen går greit selv om barnet er stort. Jeg har ei venninne som ble helt ødelagt under fødselen, og det barnet var under 3 kilo. Kjenner også ei som fødte en gutt på 5 kilo helt uten problemer, så størrelsen trenger ikke ha så mye å si for hvordan fødselen din blir. Lykke til!

Skrevet

Storesøster var 3796 gram, 51 cm og 37 cm rundt hodet. Ble satt i gang pga vannavgang 1 uke før termin. Så det ble en lang åpningstid. Utdrivningsfasen gikk fint.

Lillebror var 4602 g, 53 cm og 38 cm rundt hodet. Han kom selv 13 dager etter termin. Åpningstiden gikk greit, men utdrivningsfasen var veldig vond og tung. Skuldrene satt litt fast og de måtte vri/dra de løs. Det varte jo bare noen få min, i forhold til smerter i gjerne uker om de hadde tatt ks pga str. Og det var uansett skuldrene som var brede, han var ellers ikke for stor å føde for meg.

Skrevet

Hun var 3465 gram og 50 cm lang, hodet var 33.

Skrevet

Min "lille" var 4940, 55 cm lang, 38 rundt hode. 9 dager før termin!

Fødselen tok 4 timer,revna ikke, gikk som en drøm! :)

Storebror var 4110, og 50 lang. Var også en drømmefødsel!

Skrevet

Han veide 1360 gram og var 36 cm,og 26 rundt hode...men nå er han født 3 mnd for tidlig da..uke 28 + 1...

Skrevet

Det de sier stemmer ikke alltid. De regnet at jenta mi kom til å veie 3800 gram på tremin. Hun ble født 15 dager over og veide 2770gr. og var 47 lang.

Skrevet

Tror ikke det de sier at ungen veier alltid stemmer... i såfall la ungen min veldig lite på seg de siste ukene av svanger skapet, han skulle visstnok veie over 4 da han kom ut, jeg fødte 8 dager over termindato. Han var da 47cm, 3580gr og HO 34. Det kommer nok til å gå så bra med fødselen din. Gled deg, jeg synes det var en utrolig positiv opplevelse, ja det er vondt men du sitter med verdens flotteste premie etterpå!! Lykke til!!

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Første var 3110

Nr 2&3 var eestimert til å være 3.2kg i uke 35 men de var visst bare 2240 og 2540 da de kom :)

Skrevet

Mi snuppe var 3100 gr, 49 cm og hodeomkrets på 34 cm.

Verdens flotteste jente syns vi ;)))

Skrevet

3020 og 50 cm. En uke før termin.

Skrevet

William var 3570 g 51 cm og hodet var 37.

Han er født 10 dager før termin pga at jeg ble igangsatt pga svskapsforgifting.

Revnet ikke.

Skrevet

Gutt kom 1 dag etter termin: 3350 og 50 cm. 36 rundt hodet.

Skrevet

Med min første mente de kom til å bli mellom 4-5 kilo, hun kom ut 3 dager på overtid og veide 2620, var 46 lang og 30,5 rundt hodet!! ( var dysmatur)

Ble ekstra oppfølging på de andre to, hvor nummer 2 var 3330 og 36 rundt hodet ( 6 dager på ovetid)

Nummer 3 var 3130 og 35 rundt hodet på termin!!

Skrevet

3560 g og 49 cm, 9 dager over.

3550 g og 51 cm, på terminen.

Nr to sa de på 3d ul kom til å bli godt over 4 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...