Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Er det grunn til å bekymre seg for setefødsel eller er det gode muligheter for at mini snur seg riktig vei igjen? Jeg vil ikke ha setefødsel (
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Hva gjorde du da? Ble det gjort forsøk på å snu? Setefødsel eller keisersnitt?
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Det er stor mulighet for at den snur seg før fødsel. Ellers er jo ikke setefødsel noen krise, men om det ikke er aktuelt er jo ks et alternativ? Jeg har hørt mye negativt om snuing av barnet, det ville jeg vært skeptisk til.(ikke noen førstehåndserfaring, men har hørt om tilfeller der det har vært veldig mye styr for å få snudd uten at de fikk det til og ett tilfelle hvor barnet snudde seg tilbake dagen etter)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 I min svangerskapsbok dom jeg fikk av HS står det at de fleste babyer ikke snur seg med hode ned og blir liggende der før i uke 34/35.
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Tror ikke det er grunn til å bekymre seg enda. Lillebror fant ut 3-4 uker før termin at han skulle snu seg, men festet seg ikke. Han snudde seg frem og tilbake opp til flere ganger til dagen. Var inne for å snu, men da lå han i hodeleie. Var inne en gang litt nærmere termin for å snu. Det var ikke vondt i det hele tatt, pga lillebror hadde så god plass inni der. Men han var jo i seteleie igjen før jeg rakk å komme hjem. Overlegen ville at jeg skulle komme inne å snu han hver gang han lå i seteleie for han var for stor til å fødes i seteleie, men jeg nektet for det var vondt i bekkenet og underlivet etterpå. Han kom faktisk i hodeleie når han 13 dager etter termin kom ut.
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Hei Det der skjedde med oss også. Jeg holdt på å bli sprø av å tenke på en annerledes fødsel, men klarte til slutt å teke at de fleste babyer finner veien ut med hodet først. Lille smurf snudde seg med rumpa ned rundt uke 34, men snudde seg tilbake rundt 37-38. Så det er stor sannsynlighet for at også din gjør det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Hadde ikke begynt å bekymre meg ennå! Min satt lenge med rompa ned i bekkenet, helt frem til uke 34 - nå ligger han med hodet ned. Ikke festet enda da, håper han gjør det snart. Har du snakket med jm ang dette? Du kan få ks hvis alternativet er setefødsel, men først vil de prøve på vending på sykehuset etter uke 37.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Min lå på tvers til uke 38. Jeg begynte å stresse litt i uke 37 da babyen fortsatt lå på tvers. Hvorfor stresse i uke 32 (33)? Fortsatt god plass i magen og god tid til fødsel :-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Dere må slutte å stresse med det der så tidlig. Ikke før du er 27 uker blir du henvist for vurdering. Og enda kan den snu seg-om den ikke har festa rumpa si godt nedi. Den har plenty av plass til å snu seg, Mine har snudd seg i uke 38. Det kommer an på om du har godt med fostervann. Ingen er like, formen på livmora di spiller også en rolle. Slapp av. Du kan uansett ikke gjøre noe. Det pleier å bli til at de legger seg ned selv.
Kleint Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Min snudde seg ikke, hadde to i magen i tillegg, så her ble det ks.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Hadde haste ks sist og stor baby. Jeg er ganske liten, så jeg har angst for at det skal bli ks igjen. Den har ikke så god plass lenger, men jeg fortsetter å håpe at den snur seg. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 Babyen kan godt snu seg enda:) Min satte i seteleie, en dag, ca 2-3 uker før termin, var det ett underlig spetakkel i magen min. Det var skikkelig ubehagelig, og jeg ble faktisk uvel og kvalm. Men det var da han snudde seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå