Gå til innhold

Noen som har bleket tennene sine her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å gjøre det, men er litt usikker om jeg tør. Måtte rotfylle en fortann for ca 15 år siden, og denne ble litt misfarget. Så litt derfor+ lyst til at hele raden skal bli litt hvitere(: Men når jeg skadet den tannen ble jeg anbefalt å ikke bleke de, tannlegen sa tennene ble mye mer skjøre av det. Er jo lenge siden, så vil tro det har kommet bedre produkter.

Erfaringer? Anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoihoi!

Jeg har gjort det, sånn med blått lys i en time opplegg. Kostet 5000 den gang da, 5 år siden.

Hadde en del fyllinger, men ikke rotfylt, så akkurat det vet jeg ikke noe om. Man kan ikke ha ubehandlede hull i tennene når man skal ta det.

Man bør være forsiktig med vin, kaffe, te osv.. Og de sier det skal holde i ca 5 år, muligens mer om man er ekstra påpasselig.

Jeg var og er kjempefornyd og skal til å gjøre det en gang til. Alt blir lysere, men du får ikke jevn farge selvsagt, men alt blir lysere.

Tennene ser selvlysende ut i ca en uke etter du har tatt det.

Har ikke merket at tennene har blitt svakere eller mer sprø. Men vet ikke om det er vanlig at de blir det.

Hmmm.... Kommer ikke på noe mer i farta.

Skrevet

Hørtes jo veldig bra ut! Skal til London på nyåret, og har funnet sånn behandling med gele og lysbehandling til ca 2000,-.

Hvordan er fargen på tennene nå, 5 år etter?

Tror jeg må ta en tur til tannlegen for å sjekke hull, og høre hva de mener(:

Skrevet

Kanskje bedre å høre med en tannlege?Jeg har milde emalje skader etter to sv.skap og ble frarådet det.Har hørt og lest at man ikke skal bleke tennene hvis man har rotfyllt.

Skrevet

Jeg var forsiktig med vin, kaffe, te og cola på starten, men ikke nå lenger. Men jeg er fortsatt ikke "tilbake til start", så det er bra.

Jeg ville tatt en tur til tannlegen først og hørt.Rotfylling i de (i forhold til jeksler) smale fortennene kan jo kanskje være skummelt hvis de blir skjørere, men jeg vet ikke om det har noe å si i det hele tatt.

Skrevet

Ja kan jo være pga av rotfyllingen i fortannen jeg ble frarådet det. Ja ja, får høre med tannlegen etterhvert. Men vil jo absolutt ikke gjøre noe som kan skade "kvaliteten" på tennene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...