Gå til innhold

Noen her som har peiling på vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi på 5 1/2 mnd fikk vannkopper forrige torsdag, smittet av storebror... Hun fikk sikkert opptil 200 vannkopper over hele kroppen, stakkars lille! Nå har alle skorpe, bortsett fra 3 små under føttene! Er hun fremdeles smittsom da? Og om hun er, er HUN da smittsom eller smitter det kun i kontakt med blemmene under føttene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er fortsatt smittsom, men selvfølgelig ikke slik som når hun har de i ansiktet og der andre kan ta på henne. Men er jo dråpesmitte også dette, derfor er hun smittsom helt til alle har tørket inn.

Skrevet

Huffsann. jeg er så uheldig å få vannkopper igjen og igjen og kjenner alt for godt til denne "barnesykdommen"

Jeg har fått beskjed om at det ikke er smittsomt når alle har skorpe/tørket inn.. Det som er så kjedelig er at det er veldig lett å få andre sykdommer rett etter vannkopper, så det er lurt å holde seg hjemme noen dager ekstra for å unngå dette.

Det positive er jo at barna dine nå skal være imune mot vannkopper om de ikke er like uheldig som meg som av en eller annen merkelig grunn får det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...