Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Den skal brukes til å sove ute i, så lenge han trenger det. Derfor syntes jeg den skal være enkel å åpne når han ellers sitter i vogna med utedress på. Forstår at odenwalder åpnes på midten, og voksi på sidene. Og at førstnevnte er passe til tre års alder, og sistnevnte til seks. Vi har pulk, så tenker at det kan være greit med pose som passer lenger enn tre år. Noen anbefalninger?
lillespire08+10 Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Vi har Odenwalder, og er storfornøyd :-) Har ingen erfaring med voksipose. Dama i butikken sa den kunne brukes til 4årsalder, sikkert litt avhengig av str av ungen også da.
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Har også Odenwalder og er storfornøyd. Har ingen erfaring med voksi, men den er jo litt mer omstendig med knyting etc. Odenwalder har glidelås. Utrolig god og varm.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Heisan Jeg har voksi urban og er kjempefornøyd. Posen har glidelås og er meget enkel og brke samt varm. Jeg valgte denne da den er testvinner, mens oderwalder posen er testet som brannfarlig.
3småtroll♥ Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har voksi classic som vi har brukt til alle tre. Minste på 19 mnd bruker den nå og vi er kjempefornøyd! Er ikke superlett i vekt, men veldig god og varm og lett å regulere etter str på barnet. Vi har brukt den så lenge de har brukt vogn og den er super når vi er på fjellet om vinteren! Bruker den i akebrettet, vognen og når vi sitter i sleden etter hester;) Slik temp. ute er nå har vi bare på ullundertøy i posen. I 10- og kaldere så har vi ullundertøy og ullbukse og ullegenser og barna har aldri vært kalde:=)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Odenwalder posen ble testet som brannfarlig, men står man å røyker ved siden av vognen eller lignende er det jo klart mulig at den tar fyr...det burde man jo ikke gjøre uansett pose. Så dette hadde jeg ikke brydd meg døyt om skulle jeg kjøpt Odenwalder nå.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Hvordan gjør dere det m evt seler til vogna?
Makko med to små gutter Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Har begge to... og de er gode til hvert sitt bruk! Til soving ute i vogn er voksi en stor favoritt! Men den blir litt klumpete, men det er en vanesak. Men til raske turer, inn og ut av butikker ol er odenwalder bedre, blir ikke så varm når du bretter den ut. Forskjellen ligger egnetlig i at voksi er en tykk ullpose. Med odenwalder posen blir det som alle dun poser litt "kaldt" i baken, for det er lufta mellom duna som gjør at den er varm. Bor du på et kaldt sted ville jeg nok satset på noe der ungen ligger på ull iallefal (ev. brukt sauskinn i tillegg). Voksi har de forresten billig på flust.no -nesten halve av barnashus! - Ev kan du jo sjekke ut prisgarantien på bh? Seler til vogna går gjennom hullene i posen? Alle nyere poser har hull til 5 pkt seler. Ene voksiposen min har ikke hull, der har jeg selv kuttet til...
Gjest Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Jeg var veldig fornøyd med min voksi classic i fjor da snuppa var baby, nå merker jeg at jeg ikke er såå fornøyd! Synes den er vanskelig å få brettet okay og få tett med en propell oppi:) Sikkert en vanesak, men;) Men varm er den - veldig varm! Og det er flott når man bor i kulda!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Jeg sverger til Odenwalder, rett og slett fordi jeg synes voksien tar for stor plass i vogna og er for klumpete og uhåndterlig! Odenwalderposen er derimot lett og nett, og enkel i bruk med glidelås i front og snøring på toppen, slik at den kan snøres tett rundt barnets hode ved f.eks sterk vind/ kulde=)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har selv prøvd voksi, men likte den ikke pga stor og klumpete. Nå har jeg oldenwalder og liker den, god og varm og lang,120 cm. Men et annet alternativ som nok er like godt er Fjellpulken varmepose, kan brukes både i vogn og pulk og kommer i lengdene 120 cm eller 140 cm, denne er også mye rimeligere enn oldenwalder. Legger ved 2 linker: http://www.xxl.no/vintersport/pulk-akebrett/pulk-tilbehoer/varmepose-120-cm-1009368 eller http://www.gsport.no/Produkt/505184(BC_5)/fjellpulken-varmepose-140cm/
Makko med to små gutter Skrevet 9. desember 2009 #12 Skrevet 9. desember 2009 Er det hull til seler for fjellpulken posen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå