frøet76 Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har ikke målt. Men jeg er bekymret. Syns bleiene virker relativt tørre, og hun har nå bare hard mage. Ser til at hun har tilgang til vann eller melk til alle måltid, og hun drikker noe. Men jeg syns det er lite. Når jeg leser her om barn som drikker en hel flaske til et måltid blir jeg ekstra bekymret. Her er det vel snakk om max 1 dl per måltid. Hun får kun grøt til kvelds, da på ca 1 og en halv dl vann. Og litt frukt- f.eks en banan til dagen. Pluss et beger fruktmos. Middagsglass til middag, som hun spiser opp. Hun spiser relativt mye. God appetitt. Men altså: Syns hun drikker litt lite. Hva gjør jeg? Bør jeg begynne å måle? Og hva gjør jeg for å gi litt mindre hard avføring på Snuppa? Hvis jeg skal gi malt: Hvor mye? Og hvor lenge kan et slikt glass oppbevares etter bruk- og i kjøleskap eller vanlig skap? Noen med kunnskap og ønske om å svare meg? På forhånd takk!
Gullblomst Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Lillegutt drikker også lite. Vi har som målsetning at han skal drikke 1,5 dl i løpet av en hel dag til sammen. Det er ikke ofte at han drikker så mye, men 1 dl pleier det i allefall å bli. Vi tilbyr vann ofte, til alle måltider og utenom også. Under måltidene tilbyr jeg vann mellom hver skje med middag/grøt. Når han har dager hvor han drikker ekstra lite pleier jeg å vanne ut kveldsgrøten slik at han får litt mer veske gjennom maten. Han er en matmoms som elsker mat og spiser alt han kommer over, men drikke er ikke interessant. Jeg ammer fortsatt morgen og kveld, men det er ikke mye veske han får gjennom ammingen. Lillegutt er 13 måneder nå.
Lille-My,75 Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Den harde magen trenger ikke å skyldes at hun drikker lite. Jenta vår bli knall hard i magen av selv en bitteliten bit med banan... Banan har visst den effekten på mange barn. Prøv å kutt den helt ut, så vil du kanskje etter noen dager se at magen blir bedre. Jenta vår er 14 mnd og drikker gjerne en flaske til måltidene, og ofte noen mellom også. Blir nok minst 1,5 liter om dagen. Hun er en liten svamp.... :-) Men får hun i seg banan, spiller det ingen rolle hvor mye hun drikker... Magen stopper helt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå