Gå til innhold

Hva er det med menn som blir syke!??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herreguuud altså. Min kjære er forkjøla.... Og han klager verre enn noen som har blitt skutt i krigen er jeg sikker på! Huff, han klarer jo nesten ikke snakke - men jeg hører at han "gjør seg til"!!! Sutrekopp altså. Nå har han vært hjemme fra jobb i to dager, og huffamei, han orket ikke hente posten engang. Han snufset jo litt, tross alt. Han spør "Er jeg litt varm nå?", og ber meg kjenne. Jeg ber han bare gå å ta tempen. Og han har jo ikke feber, og matlysten er jo som normalt! Prøver å si at man ikke har svineinfluensa selvom man hoster og er en liten dæsj tett i nesa... :) Herreguuud altså. Irriterer meg sterkt over det her, selvom det er virkelig komisk å følge med på han ;) Huffamei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk mannlig latskap og overdrivning...Menn blir aldri "bare" forkjølet vet du,de blir alltid "dødelig forkjølet"...stoooooor forskjell...Bare tenk at jo mer han klager når han er syk jo mer kan du næge om plager og diverse selv ;0P Da får han ikke si et ord...

Skrevet

Jeg tror faktisk de har det mye verre enn oss... :) Jeg synes kjempesynd på min når han er forkjølet, for han ER faktisk mye dårligere enn jeg blir, samme hvor dårlig jeg blir... :) Det som er skummelt er hvis de er dårlige og ikke sier noe, DA er det ofte alvorlig! Let fram alle de gode grunnene du har til å elske han, og ha fokus på det, så blir det litt lettere å takle. Han vil nok bare ha litt omsorg og føle seg litt ivaretatt. :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med mannen din, men det kan faktisk være at han har det ille.

Det er en klisjé at menn liksom skal surve så mye når de blir syke. Jeg har inntrykk av at det er motsatt. Kvinner surver mye uansett. Når vi for en gangs skyld surver litt, blir vi bare latterliggjort og får i hvert fall ikke medlidenhet.

For min del gidder jeg ikke surve for småting. Klager jeg, er det ille. Er det riktig ille gjør jeg som noen andre her skriver: holder kjeft. Skal jeg være ille ute, hjelper det ikke å ha en hysterisk kvinne på nakken.

Når det er sagt, så vil jeg faktisk heller knekke et bein enn å få influensa. Det er mye enklere å takle.

Skrevet

min dør nesten når han nyser ;) men han innrømmer det selv at han blir en pyse når han er syk... da vil han helst ha mammaen sin som mater han varm suppe

Skrevet

Helt enig, mannfolka blir så inmari syke når de er syke, og klagete.. mulig et rop om litt ekstra pleie?? hehe, jeg tar godt vare på mannen min når han er dårlig, men jeg duller ikke med han og sier faktisk fra (på en hyggelig måte)om jeg synes han blir litt drøy i sytinga.. jeg får ikke den samme behandlingen når jeg er tilsvarende syk, må være enda dårligere for at han varter opp, men da står han på som bare det da..merkelige greier det da..kan jo ha en sammenheng med at jeg presser meg mer til å feks sette på en oppvask osv selv om jeg er dårlig, mens mannen i utgangspunktet ikke er så glad i å gjøre husarbeid og orker ingenting om han så er bare litt snylta...

• 4 uker senere...
Skrevet

Ah, jeg ler når jeg leser dette. Min mann blir sykere jo friskere han blir....om dere forstår. Jeg vet at han er skikkelig dårlig når han ligger rett ut. Alt han gjør da er å gå på do, samt ta i mot vann og febernedsettende fra meg. Uff, da er han dårlig. MEN ettersom han blir bedre og bedre, tiltar sytingen og klagingen. Sånt har jeg rett og slett ikke tolmodighet med. Han maser ofte om hva jeg synes om at han skal dra til legen, og hver gang får han samme svar; "legen kan ikke gjøre noe for deg. Du får ikke antibiotika mot hovne mandler og litt slimhoste". Kanskje sykepleiergenet mitt er dårlig utviklet. Hva vet jeg? Så jeg ler når jeg leser det du skriver. Kjenner meg så godt igjen i dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...