Gå til innhold

Sår i rumpen av mandarin? Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har ikke reagert nevneverdig på noe mat hun har fått, men etter introduksjon av (tildels store mengder) mandarin/klementin, har hun blitt sår i rumpa. Er dette vanlig reaksjon, og bør jeg kutte det helt ut? Hun simpelthen elsker mandarin, og det er ikke lett å si nei!! Hun er 1 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min ble sår i rompa etter jeg hadde spist en del mandarin (ammer), og spurte helsesøster om dette etterpå. Hun sa det var lite trolig mandarinene som var årsak til hennes sårhet da det visstnok ikke er påvist at mors kosthold går over i melka. MEN at barn som selv spiser mandariner blir såre i rompa var vanlig sa hun.

Skrevet

Vi hadde også dette problemet i fjor før jul da lillegutt var rett over året. Han var (og er, men har lært å begrense seg) gal etter klementiner, og ble også sår i rompa av det.

Skrevet

Gutten min fikk en del appelsinjuice rundt 10-11 mnd. Vi var på ferie i varmen, og han ville ikke drikke noe, så jeg gav ham det han ville ha. (Kanskje en halvliter ublandet juice i løpet av en dag...)

Neste dag hadde han utslett over hele bleieområdet, og litt til, fra knærne til navlen omtrent... Han er allergisk mot sitrus,- det fant vi ut da, og har fått det bekreftet når han har lurt til seg litt appelsin i barnehagen, eller noen har gitt ham uten å vite...

Mulig datteren din er allergisk?

Skrevet

Åh! Her har vi også supersår rumpe om dagen! Kanskje det er clementinene.

Takk for tips! Skal kutte ut det og de om det blir bedre=)

Skrevet

gutten min reagerer på sitrus, da blir han sår i rumpa... på det værste er det åpne kjøttsår:(

så her får han ikke sitrus lengre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...