Aprilbaby07 Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 foreldrene har vært til mekling. Mor er vanskelig.. Far har nå gått til advokat.. hva skjer videre? ønsker å slippe en dyr rettsak. Hvordan foregår mekling med dommer? kostnad? hva kan møte med to advokater føre til? vil barnet som er 12 år bli "avhørt" av sakkyndig før en rettsak?
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 vet ikke om det er fasiten, men her er hva som skjedde med oss etter mekling som ikke førte frem rettsmøte 1: samtaler med dommer, prøvde å komme til enighet, det gikk ikke.... Ble enig om å ha en sakkyndig på besøk. Han snakket i forkant med både meg og far, og min mamma og hans søster. Snakket også med barnehagen. rettsmøte 2: Ble ikke enige nå heller, far ville ha en grundig rapport om meg og min evne som mor. Ble avtalt 2 nye hjemmebesøk, sakkyndige mente det holdt med 1 og noe rapport ble aldri skrevet, fordi det ikke var grunn til det. rettsmøte 3: Far så at slaget var tapt, og han kom med forlsag om en avtale som jeg var dum nok til å signere. Men det fungerer sånn halvveis.. Nå er jo 12 år grensen for "bestemme selv", omtrent.. så ja, barnet kommer nok til å bli spurt om endel ting, men ikke nødvendigvis "hvor vil du bo", heller mer spørsmål som er med å kartlegge en del ting. Jeg betalte vel 4500 helt i starten, for "leie av dommer og lokale".. noe utover det har jeg ikke betalt.
Aprilbaby07 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2009 du betalte vel for advokat? har skrevet mer om saken på dine, mine og våre barn, men vi har ikke sett gutten på 3,5 år. helt tragisk... er så redd for å bruke masse penger for ingenting.... syns så synd på gutten som ikke får oppleve familieliv... han har aldri møtt sine to små brødre
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Nei, jeg betalte ikke for advokaten... har rett på fri rettshjelp siden jeg tjener under 235000 (tror jeg grensa er..) Tror ikke dere skal være redd for at et samvær blir nektet, dere står nok sterkt! Lykke til!
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Da jeg var barn ble jeg og sis begge "utspurt" av en fullmektig. Jeg var 14 og sis var 10.
moe_ Skrevet 13. desember 2009 #6 Skrevet 13. desember 2009 A pro pos fri rettshjelp ... Jeg tjente en anelse mer enn grensen, men dommeren var snill nok til å innvilge det, så ikke stirr deg blind på det lille faktum. Dog måtte jeg betale 5.000,- til advokaten, i tilfelle fri rettshjelp ikke ble innvilget. Fikk dette delvis refundert, husker ikke hvor mye, men anbefaler virkelig advokat - ellers hadde jeg mistet barnet mitt .. til bf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå