Tera Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Nå er jeg kommet til uke 37, og den lille ligger fremdeles i tverrleie! Begynner å bli litt stressa for at han ikke skal snu seg. Jordmor sier han kan snu seg enda, men...hvem vet. De gjenomfører ikke snuing av babyen på sykehuset jeg skal føde, så da må det bli keisersnitt. Det har jeg veldig lite lyst til, men må man så må man... Noen som har erfaringer ang. dette???
erika06 Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 hadde tverrleie, men her snudde de henne. Men prøv å legg deg på alle fire, som om du ber, da får magen henge fritt og babyen plass til å snu seg. Gjør dette noen minutter flere gang om dagen, så kanskje han snur seg. Har hørt flere komme med dette rådet. Vil også råde deg til å holde deg nært hjem/sykehus siden fødselen ikke bør starte med tverrleie. Så reis ikke langt før fødsel eller han snur seg rett vei.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Jeg hadde noe midt mellom tverrleie og seteleie sist. Prøvde å snu 37 + 1, men var helt umulig. De forberedte en setefødsel fordi de mente han kom til å få rumpa først når riene satte inn. Vel, lang historie kort, han falt IKKE med rumpa først, men hoftene. Etter 31 timer med rier og 8 timer full åpning kom han fremdeles ikke ut og vi fikk kjøres på operasjonsstua. Det gikk stille og pent for seg og ut kom en velskapt gutt med veldig blå hofte og veldig blå og hoven pung etter medfarten han hadde fått. Først da skjønte de at han ikke hadde sittet helt riktig, og han ville aldri kommet ut av seg selv. Hastesnittet har ikke skremt meg, men jeg håper på vanlig fødsel denne gang :-) Håper det går bra hos deg!
2tettebabyer Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 har ikke noe erfaring med det... Men mi og ligger godt i tverrleie, og tror ikke hu vil snu seg...... skal inn på sjukehuset og snu henne om to uker om hu ikke har klart det selv.... Prøver å sitte på alle fire med rumpa i sky når hu beveger seg..... kanskje det kan hjelpe`??? .-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå