Symbio Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 I dag fikk jeg høre av en jordmor at jeg kan få føde på fødestuen der jeg bor i stedet for å reise til sykehus 1 og halv time unna. Men da blir det Ingen epidural... Men kan altså få føde i min egen "bakgård"! Å det frister jo veldig! Vet jeg bare får føde her om de tror fødselen kommer til å gå bra. Men er det noen som har fordeler/bakdeler med å føde på sykehus med all mulig smertelindring og de som føder på fødestue? Hva var rett for deg? Er selv førstegangsfødende. Kjenner jeg liker tanken av å vite at jeg Kan få epidural, altså.. meeeen, deilig å kunne føde der jeg komer fra. Sukk, dette blir ikke et enkelt valg, selv om jordmora sa at jeg ikke trengte å bestemme meg før dagen jeg føder.
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Nå er det ikke så utrolig mange som bruker epidural uansett. Jeg var veldig redd for at det skulle få riene til å dabbe av så jeg turte ikke ta det. Det er vondt å føde, skal ikke lyve for deg der altså, men aller mest er det slitsomt. Det jeg gjør for å forberede meg denne gangen er å trene styrke og yoga som begge hever smerteterskelen og gjør at jeg føler med klar for å gjøre dette uten smertestillere igjen. (raskt overstått er mantraet;P) Jeg ville blitt VELDIG stressa av å måtte dra 1.5 time for å føde. Alle kvinner i min familie har brukt 12-24 timer på hver av sine fødsler, og likevel har jeg født på 4 og 5 timer. Vet aldri som førstegangsfødende hvor fort det kan gå. Jeg ville gått for fødestua rett i nærheten:) Lykke til med å velge det som passer deg selv best:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå