Gå til innhold

hmm.. hvor skal jeg føde..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg høre av en jordmor at jeg kan få føde på fødestuen der jeg bor i stedet for å reise til sykehus 1 og halv time unna. Men da blir det Ingen epidural... Men kan altså få føde i min egen "bakgård"! Å det frister jo veldig! Vet jeg bare får føde her om de tror fødselen kommer til å gå bra. Men er det noen som har fordeler/bakdeler med å føde på sykehus med all mulig smertelindring og de som føder på fødestue? Hva var rett for deg? Er selv førstegangsfødende. Kjenner jeg liker tanken av å vite at jeg Kan få epidural, altså.. meeeen, deilig å kunne føde der jeg komer fra. Sukk, dette blir ikke et enkelt valg, selv om jordmora sa at jeg ikke trengte å bestemme meg før dagen jeg føder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det ikke så utrolig mange som bruker epidural uansett. Jeg var veldig redd for at det skulle få riene til å dabbe av så jeg turte ikke ta det. Det er vondt å føde, skal ikke lyve for deg der altså, men aller mest er det slitsomt. Det jeg gjør for å forberede meg denne gangen er å trene styrke og yoga som begge hever smerteterskelen og gjør at jeg føler med klar for å gjøre dette uten smertestillere igjen. (raskt overstått er mantraet;P)

Jeg ville blitt VELDIG stressa av å måtte dra 1.5 time for å føde. Alle kvinner i min familie har brukt 12-24 timer på hver av sine fødsler, og likevel har jeg født på 4 og 5 timer. Vet aldri som førstegangsfødende hvor fort det kan gå. Jeg ville gått for fødestua rett i nærheten:) Lykke til med å velge det som passer deg selv best:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...