Gå til innhold

Flere metal-mammaer her? eller fedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Får dere hørt noe musikk om dagen?

Vi spiller endel musikk, med lavt volum så klart (blir ikke helt det samme..), men føler ikke at jeg greier å henge med på nye utgivelser og her jeg bor er det sjelden konserter og jeg føler meg helt utdatert :(

Noen som kan anbefale noe nytt og spennende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, trenger noe nytt nå altså! :))

Pleide å reise på konserter i Oslo før, men den tid er forbi gitt.

Jeg hørte på BMTH i går, overraskende bra. Veldig unge.

Vokalen kan minne om Dani Filth.

Men sånn ellers, veeeldig lite oppdatert! hehe

Skrevet

Takk NisseTøsa. Ganske trash vel?

Deilig med ny innputt :)

Skrevet

Jepp :))

Hører mest på InFlames, Slipknot, KoRn osv jeg da :)

Skrevet

Musikkinteressen min er dessverre understimulert nå etter at jeg fikk barn, men har en musiker-mann som hadde visnet hen om han ikke fikk pleiet musikkinteressen sin..

Han er allsidig, men hører mest på rock og metal.. Han har eget musikkrom og han hører på musikk hver dag.. Benytter hvert eneste friminutt til musikk.. Jeg får det ikke til, men han gjør det..

Hva hører dere på da??

Skrevet

Denne sangen hadde jeg på full guffe når jeg opererte ut en visdomsjeksel :)

Audrey Horne med Candy Store.

Kjenner vokalisten, han som hadde Team Toschie på tv2 :)

Skrevet

metalmamma og metalmamma, heavymamma kanskje, men problemstillingen blir jo lik :-) Jeg spiller black sabbath og maiden og whitesnake og purple så høyt jeg vil de korte timene om dagen når jenta mi sover ute i vogna si!

Blir spennende å se hvordan det blir når hun blir større. Sette på henne høreselsvern og plassere henne foran tegnesakene mens mor og far far koser seg med musikk ;-)

Ellers satser vi på å få med oss mer konserter til våren og festivalsommeren. Og så koser vi oss med det gode gamle enn så lenge!

Skrevet

Tja...metal er vel ikke det jeg hører mest på, men det går mye i rock her i huset!

Datteren mn på 4 har fått samme interessen for musikk, så vi hører mye på musikk sammen.

Synes det er litt tøft at hun kan flere Kiss låter, Maiden låter etc på rams;-)

Men jeg hører mest på gammel musikk fra rundt 1970...så jeg er nok ikke oppdatert på hva som er nytt eller ikke.

Skrevet

så kjekt å se at vi er flere :)

jeg ønsker meg hørselsvern til piraten jeg også.

her går mye i dimmu borgir, carach angren, keep of kalessin og triosphere for min del, men også inflames og feks kamelot. i det siste har det blitt mye svartmetal, siden det er mannen i huset som styrer showet nå om dagen.

gleder meg til festivalsommern jeg også.

Skrevet

Hørte en del på black metal før, og da var Satyricon blant favorittene.

Er avhengig av musikk og har elsket rock fra før jeg kunne gå omtrent;-)

Skrevet

MarihønaMedHvitveis og cherry: god gammeldags heavy klinger godt i øra mi også.

Skrevet

fremtiden er lys, det ser ut til å være arvelig, dette med god musikksmak ;-) Mamma er min faste konsertparner, og bestemoren min har Dio og Whitesnake på musikklista på mobilen sin. Skal se ungene våre får samme smaken også, så slipper vi å tre på dem hørselsvern til de flytter hjemmefra!

Husker jeg hadde et lite opprør da jeg var 14, hang opp westlifeplakat på døra til soverommet mitt og spilte på full guffe for å overdøve rocken til mamma, men det gikk over samme sommer da jeg ble lurt med på Sweden Rock ;)

Skrevet

Her går det mest In flames, Metallica (skal dit på konsert i april!!),AC/DC, Guns 'n Roses, Korn og Motorhead. Pluss myyye mer. Hører ikke noe på country, danseband eller pop iallfall. hehe

Husker jenta mi roet seg ned i magen da jeg slo på Metallica. Kom Lady Gaga derimot på radion fikk jeg noen sinte spark i ribbeina. hehe

Husker når jeg jobbet i barnehagen så sa vi til barna at de kunne ta med seg en cd dagen etter så vi kan høre på musikk. Alle barna kom med barnesanger. Mens en gutt kom med Black Sabbath og dødningehode på genseren. Hehe syns det var litt tøft og annerledes:)

Skrevet

Ajajaj.. Den problemstillingen kjenner jeg til. Jeg tror ikke jeg har hørt noe nytt siden jeg fikk førstemann. Her er det bare litt slow helloween og annet gammelt rock på lavt volum når jeg sitter på pc'en.

Skrevet

Jeg var på min første og siste Satyricon konsert i vår og håpa på litt god gammeldags svartmetal, men kunne ikke tatt mer feil. Herlighet for en glam type :( roptre heyheyhey mellom hver sang. Hadde jeg villa hørt sånt hadde jeg da vel gått på en dde-konsert istedet ;)

Skrevet

Power metal ihvertfall, Sonata Arctica. Vært på konsert 2 år på rad, hadde skikkelig lyst i år også, men det blir ikke noe av:(

Skrevet

Er sammen med en metal gitarist, men selv ikke så glad i blackmetal, derimot er Maiden min store "last" , ellers Pantera, Lamb of God, Opeth + + +

Men jeg hører også mye klassisk, så er ganske altetende, alt går ned sålenge jeg slipper å danse;)

Skrevet

Enig med Mia, mye går an så lenge jeg slipper å danse :)

Var på Opeth-konsert i vår, de er jo ikke så værst, men jeg får litt fnatt av den plutselige taktforandringen i de fleste sangene. Sånn sett liker jeg Åkerfeldts sitt bloodbath bedre, da vet jeg iallefall hva jeg får..

Pantera er jo snasent, maiden å forsåvidt :)

Gleder meg til Keep of Kalssin sin grand prix-opptreden :)

Skrevet

åååh, jeg hadde helt glemt Opeth og Sonata Arctica. De hørte jeg mye på før!

Skrevet

jeg er ingen metal mamma, men¨åååå som jeg savner å være litt oppdatert og gå på konserter. Er veldig fan av Alkaline Trio, Coheed and Cambria, Hot Water Music, Against Me osv. Føler jeg lever i ett musikk vakum, hehe.

Vi hører veldig mye på musikk her hjemme, lillegutt liker å stå ved høytaleren og "danse". Men det er mest mannen min som står for CD innkjøpene for tiden, jeg er bare distrahert.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...