*Jenta* Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Noen som har en god oppskrift på kakemenn? Har så lyst til å prøve å lage sånne til jul:-)
frøydis m/ 4 Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 1 kg hvetemel 100 g potetmel 750 g sukker 200 g margarin 1/2 l vann 8 ts hornsalt sikt mel og smuldre i margarinen. Hornsaltet røres ut i 2 ss av vannet. bland i resten. Deigen kan gjerne hvile over natten. stekes midt i ovnen ca 200 gr. i ca 10 min. Når du kjevler ut kreves ganske mye mel i tillegg. Deigen blir bedre å jobbe med etterhvert. Disse kakemennene blir kjempegode! Lykke til!
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 500 g sukker 1 kg mel 150g smelta smult 3,5 dl melk 2 ts hornsalt Sukker, smult og melk smeltes og avkjøles. Ha i mel og hornsalt. La deigen stå til neste dag. Steik på 175 g midt i ovnen i ca 7-10 min (avhengig av tykkelse) Kakemenn blir etter mitt skjønn ikke gode uten smult, så ville absolutt valgt en oppskrift som inneholder det! Dette er en oppskrift jeg har arvet etter en gammel tante som var kokk. Det er virkelig verdens beste!
*toppris* Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 jeg tilsatte to ss vaniljesukker i overlord sin oppskrift, anbefales på det sterkeste! de som har smakt har spurt etter oppskriften;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå