Gå til innhold

Hvilken bringebærkaplser kjøper dere da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt Solaray 400 mg.. Med beskjed om at det kan taes fra ca 8 uker før termin, stemmer dette?

2-3 kapsler to ganger daglig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også disse. Jeg begynte 4 uker før, men det var bare fordi jeg ikke tenkte på det tidligere.

Skrevet

Jeg skrev feil, jeg begynte 5 uker før termin, har 4 uker igjen nå:)

Skrevet

hva er det disse bringebær kapslene skal hjelpe for? ser mange skriver om de men klarer ikke helt å få med meg ha de er godt for?

Skrevet

Fra boken: "Naturmedisin for kvinner av Anne McIntyre:

Quote:

Bringebærblad

Egenskaper: Sammentrekkende, styrkende, livmor- og underlivsavslappende.

"Bringebærblad er min favoritt blant de urtene som brukes under svangerskap. De virker både avslappende, styrkende og sammentrekkende og er særlig velegnet for livmoren. Den sammentrekkende og stimulerende virkningen er med på å styrke og stramme muskelene i livmor og underliv, mens de avslappende og mer beroligende egenskapene samtidig får livmoren til å slappe av. Bringebærblad styrker også slimhinnene i hele kroppen, roer ned nyrer og og urinveier og er også virksomme når det gjelder å stanse diare og blødninger. Helt fra gammelt av har bringebærblad blitt brukt for å sikre en trygg og lett fødsel, og etter fødselen for å stimulere melkeproduksjonen og lette rekonvalensensen. Den samtidige styrkende og beroligende virkningen urten har på glattmuskulaturen i livmoren sørger for å lindre smertene ved livmorsammentrekningene under fødselen og gjør også sammentrekningene mer effektive og funksjonelle slik at fødselen både blir lettere og mer kortvarig."

Informasjon hentet fra denne linken:

http://www.toogto.com/forum/showthread.php?t=26308

Skrevet

Hvor mangen kapsler skal man ta da?? står 2-3 to ganger daglig.. Alt etter hvordan kroppen reagerer eller satser dere på 3 to ganger daglig?

Skrevet

Jeg tar 3 stk morgen og kveld nå, og jeg er 36+3.

Skrevet

Jeg tar 2 kapsler daglig nå, og beg. med 4 kapsler daglig 28. des

(34 dager igjen til termin, 10.jan, i dag)

Grunnen til at jeg har delt det opp sånn er at da rekker jeg å bruke opp hele boksen før termin, og slipper forhåpentligvis kjøpe ny... Så ingen "føde" grunner, kun øknomomiske grunner til oppdelingen ;)

(men vil jo helst ha ut babyen i 2010 da, ikke 2009....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...