Gå til innhold

Lite liv!!Flere rundt uke 26 som er bekymret!?


Tessa-81

Anbefalte innlegg

Har hele uken kjent rikelig med liv. Virket som hun ikke har sovet noe nesten hele dagene. Men igår og i dag har hun vært utrolig stille og kjent lite liv. Til tross for at jeg har spist og drukket brus, har hun ikke kviknet mye til. Begynner å bli bekymret! Husker det var dager slik sist jeg var gravid og siden jeg da skrev dagbok. men nå skal en daglig kjenne liv og regelmessig! Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det akkurat som deg for litt siden... var vel 4 dager som det nesten var helt stille... men nå har han virkelig kvikknet til igjen... det skal ikke være noe farlig så lenge man kjenner litt liv i en eller annen form... men jeg å blei skikkelig engstelig en periode... men det gikk heldigvis over... å nå er hen like kjapp igjen... er i min 28.uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende å høre! Jeg får slå meg litt til ro og håpe at det øker på igjen! Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde dette i uken som var, på tredje dagen så gikk jeg bare bort til jordmoren,som heldigvis har kontor i nabobygget til huset mitt, og fikk sjekket fosterlyden. Hun sa det er helt normalt hvis barnet f.eks ligger med ryggen mot magen og sparker mot ryggen så kjenner vi det ikke. Men hun sa at det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite hvis man ikke har kjent noe en dag eller to og begynner å bli bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, har opplevd det selv, men jeg har babydoppler så jeg hørte at alt var bra med ungen.. Min teori på det er at ungen snur seg, sånn at den sparker mer inn mot ryggen din, og da er det ikke alltid man kjenner spark og bevegelser like godt =)

 

 

God helg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart, når hun snur seg og ligger og sparker innover vil jo bevegelsene ikke kjennes så tydelige! Det er jo klart :-)

Det var kjekt å lese. Jeg burde jo tenke det. Blir litt hjelpeløs når det gjelder en selv, men ser ting klarere når det gjelder å gi andre råd og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt hva du mener.. =) Ting skal ikke være lett, og det kan fort være lett å ikke tenke logiskt når en blir redd og engstelig.. Jeg tror også det at det er ikke meningen at man skal vite og kunne alt som har med graviditet å gjøre. Jeg personlig liker og syns det er greit å høre med andre om dem har opplevd det samme eller om dem er i samme båt som meg... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske dette innlegget hadde kommet et par dager før. Gikk å bekymret med syk i nesten 3 dager over mye mindre aktivitet denne uken. Jeg er i uke 25. Prøvde å ringe jordmor i går, men etter flere forsøk over flere timer så gav jeg opp å få tak i henne, Ringte så sykehuset for å spørre jordmor der, og hun anbefalte meg å dra til legen min eller jordmor for å sjekke det ut. Så det er jo enklere sakt en gjort en fredag efta, ble så bekymret. Siden jeg har kjent noe liv hver dag disse tre dagene så tenkte jeg at jeg fikk avvente til i dag for å se an ting. I går kveld var det full rulle igjen med sparking og det samme i dag:):)

Ikke greit å være gravid heller, blir ekstra bekymret og vil jo ikke løpe ned døra hos legen/ jordmor heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også syntes at han har vært stille, spesielt i forrige uke. Men når jeg var på 3D UL, så spurte jordmor om han alltid var så aktiv. Da lå han vel med ryggen opp og bena inn mot ryggen. Hendene stakk han ned i urinblæra når han hadde lyst, så dette kjenner jeg jo tydelig, men ingen spark. Livmora ligger også forran, så jeg kjenner bare at han rører på innimellom. Men han har det bra ihvertfall og det er godt å lese her at andre opplever det samme innimellom :_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... ikke noe koselig.. Jeg er ganske glad for at jeg har den babydoppleren.. Da kan jeg høre bevegleser og hjerterytmen når jeg selv måtte ønske... Er ikke sånn at jeg er avhengi av den, men greit å ha hvis en blir bekymret osv... =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi var tilbake til seg selv igjen igår kveld! Da sparket hun og snudde seg, også kjent henne i natt og da jeg la meg. I dag har hun til nå vært rolig! Så det er nok slik at enkelte dager kjennes liv mindre, de har roligere perioder eller ligger slik til at vi ikke kjenner bevegelsene på den måten vi er vant til. Enkelte dager har vi det rett og slett så hektisk at vi glemmer å kjenne etter, kanskje har barnet på denne tiden vært veldig aktiv og når vi kjenner etter, så har barnet en roligere periode. Har ikke Doppler, men har jordmorstetoskop/trestetoskop. Men samboer har ikke klart å høre lyden enda. Sist gang hørte han det veldig godt mot uke 30, en må nok være godt trent med å bruke det tidligere for å finne lyden, men det skal faktisk gå an nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når en bruker doppler så lønner det seg å gøre inn magen med bodylotion eller alovera gele... =P du hører bedre og det blir enklere å bevege den dopplern rundt om på magen =D i tillegg så får du smørt magen din =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i uke 27 nå.. nettopp startet 27. Dette er min første, så jeg vet jo ikke riktig hva jeg skal kjenne enda. Jordmor sa det var sannsynelig at babyen var snudd med hodet nedover, og jeg har morskaken foran på magen, så hun sa det var mulig det var derfor jeg kjente så lite liv.. Men er det meningen at jeg skal kjenne ordentlig spark allerede? Eller bare litt rare bevegelser etc.. Blir litt bekymret.. Så har jeg veldig vondt i benet rundt vaginaen..(Det høres rart ut...) men når jeg rører på "blomsten" min oppå trusene så er det ømt/vondt...hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal kjenne ordenlig spark, sånn at du ser at magen stikker sånn sjapt ut over når den sparker, du skal også kunne kjenne store / brå bevegelser... Men hvis morkaka ligger foran så kjenner du kanskje mindre styrke i sparkene..

Benet rundt vaginaen, er symfyse beinet, du har også bekkenet ditt der, kanskje du enten har no form for bekkenløsning, eller lignende.. har ikke vært borte i akkurat det før.. kanskje du skal ta det opp med jordmor eller legen din nesten gang du skal ditt?

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det kan være bekkenløsningen som gir deg plager. Alle ben i kroppen blir mykere og i fødselsveiene kan dette gi ekstra plager. Ta det opp med jordmor/lege på neste kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...