Gjest Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Babyen min som er 1 uke gammel har fått et gjenklistret øye. Det ser ut som det er endel puss i det, men han er ikke rød i øye, så helsesøster mente det ikke var infeksjon og at jeg kunne rense det med saltvann og et par dråper morsmelk. Han virker ikke som han er plaget av det, og klær seg heller ikke i øyet. Andre som har opplevet dette med baby og gjort noe annerledes enn det helsesøster rådet meg til?
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Jenta mi fikk det når vi kom fra sykehuset,fikk også samme tips som deg.men det ville ikke gi seg så da gikk jeg til legen og fikk noen dråper på resept.Da var det bare noen få drypp så var det borte:)
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Takk for svar! Hvor lang tid tok det før du gikk til lege?
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 2 dager etter jeg kom fra sykehuset.Hvis det ikke er bedre til mandag ville jeg bare ringt legen..
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Du kan vaske med NaCl på en mesoft. Eller dryppe med morsmelk. Bare pass på at du legger godt fuktet kompress med lunket væske på føst slik at det får løst seg opp får man drar det bort. Ellers lugger det skikkelig i øyevippene. Dersom det ikke blir bedre til mandag kan du jo ringe legen og få en resept på Kloramfenikol øyedråper.
Rampongi Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Min lille pirat hadde også en del verk på det ene øyet når hun var nyfødt. Det gikk bort etter 3-4 dager med morsmelkdråper. Lykke til!
Maia&Mathias <3 Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Min lillegutt hadde også gjenklistret øye når vi kom hjem fra sykehuset. Prøvde med øyedråper fra legen, saltvannsdråper, mm og vanlig vann, men ingenting hjalp. Så når han var rundt 2 mnd ga d seg til slutt. De sier at på mange nyfødte er tårekanalene trange og lett blir tette, derfor de fort får puss. Derfor viktig å vaske utenfra og inn mot øyekroken for å massere øyekanalen. Nå er lillegutt snart 8 mnd og han har ikke hatt mer puss siden den ene turen han hadde! Lykke til!
bondeknøl Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Skyldes som oftest tette tårekanaler, vi dro til legen og tok en test for sikkerhetskyld, men ikke noe galt.. sjelden infeksjon uten at det er rødt på øyet! morsmelk og saltvann er topp ja
RødRev Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Det funket veldig bra for oss å massere øyekroken jevnlig.
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Takk for masse fine tips. Har nå forsøkt saltvann og morsmelk og det fungerte kjempefint. Pusset er helt borte for denne gang:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå