Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har hatt smårier på dagtid i dag (ellers har jeg bare hatt en del modningsrier på nattestid tidligere), og de begynner å bli litt tydeligere nå.. Men betyr det at jeg kan forvente meg å føde i dag/i morgen, eller er det vanlig å gå sånn enda noen dager når man er andregangsfødene? Dette svangerskapet er så annerledes enn det første, at jeg føler meg egentlig som en førstegangsfødene igjen! Det var så greit sist gang, for vannet gikk bare plutselig helt utav det blå, og så satte riene inn. Nå har jeg derimot hatt modningsrier i fire uker, er moden med 3cm åpning, slimproppen er gått, men likevel lar fødselen vente på seg! I dag har jeg hvertfall hatt noen ordentlige, men ikke kjempevonde rier som jeg er utrolig spent på. Hvordan skal jeg tolke dette?? Har 14 dager til termin ennå. men førstemann kom 10 dager før :-)
Nyttårsbarnet<3 Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 heldige deg:) ville bare ønske deg lykke til:) har desverre ingen svar:)
Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2009 Takk! Ja, nå synes jeg baret er kjempemorro å kjenne på rier og ønsker dem alle velkommen! Men spørs om jeg synes det samme om noen timer dersom dette tar seg opp! hihi... Dette er nå hvertfall en utrolig spennende tid vi er i nå, vi som har termin i desember! :-)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Om du er moden, har åpning og slimproppen har gått så er det jo lov å håpe da, men aldri godt å si. Er jo ingen garanti at det ville skjedd noe mer om vannet gikk. Men ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at du skal få vonde rier ;o) Venter i spenning selv. Har hatt masse sterke rier og nedpress, men livmoren er fortsatt over 3 cm og slimproppen er inntakt. Men jeg har ikke termin før 31 des heller da, så han kan godt holde seg der litt til. Fødte hun minste 6 uker før.
Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2009 Nå har det gått fem timer, og riene kommer ca hcert 15 min slik de har gjort hele tiden. Har økt til 30 sek fra 15-20 sek den siste timen og de er vonde. (Men ikke så vonde som jeg vet de blir senere!!!), så tror nok at dette tar seg opp litt og litt :-) Utrolig spennende! Lykke til videre til deg og! :-)
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Hvis småriene har blitt til vonde rier (og ja, husker og at de ble VONDERE senere, hehe) så kan jeg tenke meg at du er over i åpnings-/avflatnigsfase.. Er også desverre sånn at vonde rier kan være maserier uten noe særlig effekt, men det er jo positivt at det har tatt seg opp. Jeg satser på at det er noe på gang hos deg og at det ikke blir rolig i løpet av natten. Er jo ofte sånn at etter man har sovet så blir det roligere. ) Lykke til
Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2009 Ja, sist fødsel lå jeg med vonde rier i 26 timer, og de var ikke sånn kjempeeffektive - ikke de som gjorde j...... vondt engang! Det var syyyyykt vondt, fikk ikke epidural pga de hadde ikke tid før tolv timer senere liksom.. Jaja, går sikkërt bedre denne gangen :-).. Hadde 3 cm åpning på onsdag da jeg var hos JM, og var halvveis flatet ut da, så håper jo på at jeg snart går over i den "aktive fasen" nå som de sier skjer rundt 4-5cm.. Dette har man jo ikke kontroll over, så tar en time om gangen.. skal prøve å sove litt senere, men hvis d ikke gir seg litt, har jeg ikke sjans til å klare å sovne. Det er PASSE vondt, hehe... Hadde bare to rier på en time i stad plutselig, men er i rute igjen nå med ti-femten min mellomrom og ganske sterke rier som varer 20-30 sek. spennende!! takk takk!! :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå