Gå til innhold

Noen som har hatt komplikasjoner etter et keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en blødning i såret. Det gjør utrolig vondt og nå, tre uker etter keisersnittet er jeg nesten bare sengeliggende. Andre med liknende erfaringer? Når gikk det over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært til legen med det? Hvis ikke, så gjør du det.

Skrevet

Jeg har snakket med legen på telefonen. Ettersom jeg ikke har hatt feber er de ikke bekymret. Er ikke så bekymret jeg heller men utrolig lei av å ligge hjemme hele dagen å ikke fått gjort noe. Mannen har måttet ta ut ferie for å ta seg av meg. buu...Vil gjerne ut på trilletur, kjøpe julegaver etc..

Andre som hadde hematom i arret?

Skrevet

Synd, men dette er egentlig en vanlig komplikasjon av keisersnitt. Håper du blir bedre snart, og at innlegget ditt får dem som tror at ks er en enkel utvei, til å tenke en gang til.

Skrevet

Vel, jeg hadde ikke noe valg. lei av å måtte forsvare at jeg hadde keisersnitt. Virker nesten som at man må oppgi årsak for å få forståelse her inne. Det er ingen enkel utvei

Skrevet

Drittlei slike kommentarer. Folk er virkelig korte i hodet noen ganger. Måtte selv ta hastesnitt og blir mektig lei av å bli overøst med info om hvor forferdelig det er for både mor og barn. Ikke gøy for oss som ikke har noe valg.

Jeg fikk betennelse i såret, en veldig kraftig også, måtte inn daglig å skylle for puss og blod og jeg hadde ikke feber. Jeg ringt også og fikk beskjed om at det ikke var vits i å komme, men reiste inn likevel jeg. Reis en gang for mye, hvertfall visst du kan få hjelp til å vær mer oppegående.

Skrevet

Vet det!

Det er så typisk at noen alltid må svare sånn. Jeg har også hatt keisersnitt. Akutt vel og merke.

Jeg synes et kan virke om det er en sånn sprø misunnelsesgreie bak det. Det er jo en kjent sak at de som har hatt KS i liten grad får problemer med slapp vagina og inkotinens. Man ser jo også uforandret ut der nede etter KS.

Mitt KS snitt grodde forøvrig helt fint, og har blitt nesten usynlig etter et år.

At det blør litt i operasjonssår er ikke uvanlig. Det er som oftest helt ufarlig, men kom deg til legen så fort du kan, sånn for å unngå infeksjon i såret. Lykke til;).

Skrevet

Min søster hadde fryktelig mye vondt etter ks. Ble etter hvert blodforgiftning. Hun fikk plutselig feber som steg og steg.

Etter et langt sykehus opphold begynner ting og rette seg litt nå.

Skrevet

Jeg har en venninne som er jordmor. Hun kan ikke være med meg på løpeturer fordi hun "skvetter"/tisser på seg når hun løper.

Hun har født vaginalt.

Jeg har hatt KS.

Skrevet

1501!

At noen svarer slik har vel noe med risikoen ved ett ks. At de har satt seg inn i hva som faktisk kan skje!. Ks er ikke noe lett løsning men bra det finnes for de som MÅ ta det. Kan man føde vaginalt burde man absolutt gjøre det!!

Kroppen forandrer seg under et sv så at vagina ikke forandrer seg er bare tull.

Skrevet

Jeg har tatt ks og har bekkenproblemer så trenger ikke føde vagialt for å få det.

Skrevet

Bekkenpoblemer blir noe annet, det kan alle få som har vært gravid.

Skrevet

Barnet mitt fikk komplikasjoner med våte lunger og havnet på nyfødtintensiven i noen døgn. Det var fordi lungene ikke var blitt presset på vei gjennom fødselskanalen.

Skrevet

herregud, veldig typisk. HI spør ang komplikasjoner i forhold til et KS sår og det ender opp med en pro/kontra KS debatt....

HI, jeg syns du skal ringe barselavdelingen du fødte på og snakke med en JM. Be om å få komme inn for en vurdering. Det er godt mulig at hematomet ditt trengs å evakueres (altså tømmes). Legen din kan jo ikke vurdere slikt per telefon og med tanke på at du ligger til sengs etter 3 uker betyr jo at noe ikke er helt på greip.

Jeg fikk ett hematom i såret, fikk komme inn på barsel (de første 6 ukene har de fortsatt "omsorgen" for deg)

Mitt var smertefullt, men heldigvis ikke så stort så kroppen ordnet opp selv. Noen ganger kan det være nødvendig at legen tømmer det og muligens legge inn ett dren slik at alt kommer ut.

Det er helt unødvendig at du skal ligge hjemme og ha det vondt.

Forresten så skal ikke mannen din måtte ta ut ferie, du skal sykmeldes og mannen din skal ta over permisjonen din frem til du er p beina igjen. Dere skal ikke tape ferie pga dette.

Skrevet

Det er faktisk helt ubegripelig hvor mange tomskaller som får dratt seg inn her. En får seg til å si 'tenk på alt som kan skje ved et ks, så ser du at det ikke er noen enkel utvei'. Eh du- hvis du setter deg ned og tenker på alt som KAN skje ved en vaginal fødsel skal det ikke store geniet til for å skjønne at det ikke er en enkel vei ut i verden heller...

Poenget er- både de aller fleste keisersnitt og vaginale forløsninger foregår uten komplikasjoner. Men er så drittlei av å høre 'Kan man føde vanlig, bør man det, fordi ks kan være kjempefarlig'. Fødsel KAN også være kjempefarlig!

Og til HI- bedre en gang for mye til lege enn en gang for lite :)

Lykke til

Skrevet

Ja, jeg har fått en blødning i mitt sår. Det er kjempevondt:-( Har snakket med gynekolog og jordmor på telefon og de sier at så lenge det ikke er feber og så lenge det siver ut blod av en såråpning bør det være greit.

Det er komplikasjoner både ved keisersnitt og vanlig fødsel. Men jeg kjenner ingen som har valgt keisersnitt fordi det er en enkel utvei.

Skrevet

15.12 Jeg er ganske sikker på at jeg vet mye bedre enn deg om risikoer ved både vaginal fødsel og ks.

Hvor har du fått din kunnskap fra??

Et planlagt ks er det ikke så stor risiko ved!!!!

Skrevet

Jeg fikk kraftig blødning mellom huden pg musklene mens jeg fremdeles var innlagt, og hadde en blodprosent som tilsvarte tap av 1,5 liter blod da de tømte det 6 dager etter haste-KS. Jeg hadde aldri feber, så jeg synes at det er rart at legen ikke ber HI dra på barsel og få dette sjekket, eller i det minste sykemelder henne så mannen slipper å ta ut ferie for å passe på.

Her må du bare kreve HI, tror ikke fastlegen din har skjønt alvoret siden han ikke har gjort noe av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...