Underveis --> Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Lillemann er 8 mnd og kan det ikke ennå. Sitter heller ikke selv uten støtte. Er vel alikevel rundt denne alderen at de begynner å finne det ut.
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Hvordan lærer de det? Må vi hjelpe dem, eller finner de ut av det selv?
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Gutten min satt seg opp like etter at han var 9 mnd
Underveis --> Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har ikke trent noe på det. Han er ikke akkurat typen til å sitte rolig :-S Eneste han gjør om dagen er å gå langs møblene, og gå på bakhodet i parketten siden han ikke klarer å sette seg ned igjen :-S Tror det letteste for ham her er å sette seg opp når han ligger på siden og støtter seg på albuen, men han gjør ingen forsøk på det. Ser vel ikke vitsen :-) Sitter fint på fanget og i stolen da, men altså ikke på gulvet. Er for mark til å sitte rolig, så da velter han *he he* Synes ikke det er så viktig, egentlig, så derfor fokuserer jeg ikke så mye på det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Jenta mi satt seg opp selv da hun var 8,5 mnd gammel. Dette er noe de skal finne ut av på egenhånd, og derfor bør man ikke "trene" på det i forkant. De setter seg opp fra mageleie, så det beste man kan gjøre for å fremme den motoriske utviklingen, som krabbing, åling og sette seg opp, er i grunnen å la babyen ligge mest mulig på magen, siden det er derfra den videre utviklingen skjer.
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Mine tre gutter har vært 9 mnd, 7 mnd og 7,5 mnd når de satte seg opp selv. Man skal ikke trene med dem, de finner det ut selv :-) Mine har også gjort det på ulike måter. Eldstemann lå på magen, så spredte han bena helt ut i spagat og samlet bena foran seg samtidig som han rygget bakover med armene til han satt. Det så helt sinnsykt ut, og jeg har aldri sett andre babyer gjøre det på den heller ;-) Mellomste gutten reiste seg opp før han satte seg opp, så når han stod, så ble baken vippet forbi ene foten når han skulle ned igjen, så da satt han, så han satte seg strengt tatt ned før han satte seg opp. Minstegutten tok den tradisjonelle metoden ved å stå i krabbestilling og vippe rumpen over ene foten og rygge seg helt opp i sittende med hendene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå