Gå til innhold

Hvordan ser husets barnerom ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å pusse opp rommet til minstemann. Han er snart året, og er på vei ut av soverommet vårt. Rommet han får er ikke så stort, og har endel skråtak, så det er litt håpløst å innrede synes jeg. Det har ihvertfall et stort deilig vindu og vegg uten skråtak på den ene siden.

Rommet har foreløpig hvite vegger og hvitt tak. Det er parkett på gulvet, noe jeg hadde tenkt til å beholde. Men, ellers har jeg lyst til å finne på noe moro..

Men.... jeg mangler inspirasjon! Skal jeg male eller tapetsere? Hva slags møbler skal han få? (foruten sprinkelsenga) Skal han få kasser til lekene sine? Hva med lampe?

Er det noen her som er flinke og vil fortelle meg hvordan de har gjort det eller hvordan det er lurt å tenke? Kanskje noen også har link til bilder av rommene, det hadde vært kjempemoro og sett!

På forhånd tusen takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et rom som er veldig likt det du beskriver.. Med skråtak osv.. Min plan for det rommet er å male den lille veggen under skråtaket i en mild blåfarge, evt grønt.. :) Kanskje få ei venninne til å male noen søte dyr, fisk eller stjerner der.. :) (Kan ikek tegne i det hele tatt selv) Hadde vært litt moro å male skråtaket som en himmel med stjerner da, men vet ikke helt enda.. Er der sengen skal stå har jeg tenkt.

Kasser til leker og oppbevaring er å anbefale.. Kanskje med bilde av hva som skal oppi sånn at han kan finne og rydde selv.. :) Det er min plan her hvertfall.. (Skal snart begynne på rommet her)

Også skal jeg male en kott før, eller den vanlige døren med en tavle maling.. :D

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Grønt er kanskje ikke dumt.. og, det å male søte dyr istedetfor å kjøpe ruller med tapet ga meg også litt inspirasjon her... Man kan jo få kjøpt masse sjabloner og slikt på panduro og andre hobbyforretninger, så man trenger ikke være flink til å male på frihånd heller..

Ah, det var gode ideer du kom med altså:-).. Tavlemaling er jo også kjempemorsomt!.. Kanskje med en liten hylle nederst til å oppbevare bokser med kritt..

Tusen takk for tips og inspirasjon.. og lykke til med ditt eget prosjekt. Det høres ut til å bli et knall-rom :-)

HI

Skrevet

alle dere som har blogger da ? Har dere ikke bilder av barnerommene deres?

HI

Skrevet

Ja, er litt mer personlig om man maler dyr og slikt selv.. :) Vi har en ganske enkel hvit tapet der nå, som funker som en grunning.. Veldig greit.. Sjabloner var en god ide jeg tar med meg videre.. :)

Ja, tavlemaling er morsomt.. Har lurt litt på om jeg skal male nnsiden av et kjøkkenskap med tavlemaling til beskjeder og slikt.. Haha.. :P Kun for moro.. :)

Lykke til, til deg og.. Blir nok et fint rom.. :)

www.kidsparadise.no eller noe sånt har en del rom tror jeg.

Annie over deg igjen.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...