Gå til innhold

Barn som nekter å ta smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to andre barn som har tatt smokk. Som regel trenger barnet øve seg litt før det tar smokken, men minsten her vil bare ikke ha smokk.

Vi har prøvd malt på smokken og 3 forskjellige typer smokk. Det er så mye vanseligere å roe han når han gråter enn tvillingsøstra som tar smokk.

Noen som har noen gode råd for å få han til å ta smokk, eller andre ting som kan gi han litt ro. Det er vondt å se på han når han ikke får roet seg. Det føles som det ikke er noe jeg kan gjøre for han. Jeg kan ikke gå å bære på han hele tiden heller for jeg har jo to babyer og en 2 åring. Hjelp meg, vær så snill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har aldri datteren min brukt smokk, litt glad for deg:)

Men hva hvis du prøver å ta litt melk på smokken så han får smaken av det, kanskje han synes det er bedre, eller har du prøvd om han vil sutte på tommelen sin, det gjorde jeg når jeg var lita :P

Lykke til: )

Skrevet

Men hvordan får man påvirket barn til å suge på fingeren. Han har jo etterhvert nå litt kontroll på hendene og prøver å suge på fingrene, men litt blandet hell. Når jeg prøver å hjelpe han ved å føre hånda til munnen hans blir han bare sint.

Veldig frustrert.

Skrevet

Hvis man gir flaske, og putter inn smokken når flasken er tom, barnet slumrer og er i ferd med å sovne. Pass på at smokken er temperert, feks ved å legge den i et glass med varmt vann, slika t det ikke blir så stor temperaturforskjell i forhold til flaske eller pupp ;-) Det funka i alle fall for meg.. Putta den også inn når barnet sov godt, og gjorde "suttebevegelser" med munnen.

Skrevet

Tror at datteren min liksom ikke visste hvor hun skulle legge tungen da hun hadde smukken, så den kom ut igjen. Jeg holdt fast smukken lenge før det gikk bra. følte meg liksom litt slem, men det gikk bra til slutt...Ble et annet liv da hun tok smukken.

Skrevet

Vil ikke anbefale å oppfordre babyer til å suge på fingerene.

Gjorde det selv da jeg var liten, sugde ofte tommlene mine til blods. Har fremdeles arr på begge tommlene. Dessuten blir det ganske uhygenisk når de blir litt større, og skal ta på alt mulig. Det er også nesten umulig å venne barn av med å suge på fingerene, særlig om natten, da de havner i munnen helt automatisk. Man kan jo ikke ta de bort, som man kan med smukken.

Skrevet

http://cgi.ebay.com/NEW-Gumdrop-Pacifier-Soothie-newborn-BLUE-NATURAL_W0QQitemZ390088382432QQcmdZViewItemQQptZFeeding?hash=item5ad31457e0

har du prøvd disse? jeg var på leting etter disse da jeg hadde tvillingene.

Jeg hadde et sett tvillinger hvor ingen av dem tok smokk.. var et sant h..... unger som ikke tar smokk er helt grusomt syns jeg konstant utrøstelige å man vet ikke hvor man skal gjøre seg av. smokken er formet slik som flaske smokkene på f.eks dr.brown flaskene.

så denne gang har jeg invistert i sikkert 10 forskjellige typer neste mann SKAL ta smokk. kommer til å dytte den inn til mini gir etter.

Skrevet

Denne beskjeden fikk jeg da jeg prøvde den nettsiden:

This listing (39008838243) has been removed, or this item is not available.

Skrevet

typisk at ikke linken funka :-/ men det er samme type smokk som løvemamma la inn link til.. syns de ser ut som at de kan falle i smak. mange varianter på ebay. soothie, gumdrop, gerber gentleflex, nuby, mam preemie (for nyfødte) razbaby, mange flere søk på pacifier så finner du kansje noen du tror gutten din kan komme til å like. selv syns jeg den fra gumdrop virker helt topp spes for flaskebarn.

Skrevet

Skjønner ikke helt poenget med absolutt skulle ha ungene til å bruke smokk. Gutten vår ville ikke ta smokken før han var 1,5 år (ble ikke interessert før han forstod at andre bruker det). Om du har en av dem som ikke vil ha/liker smokk, så lærer man seg etterhvert triks som funker for å roe nen bebisen sin. Noen vil ha koseklut, andre en god liten bamse, en spesiell leke el. Og tiden du har investert for å finne et alternativ kommer deg til gode når andre må slite med å avvenning av smokk (ikke like vanskelig for alle det heller da..)

Skrevet

Mine to har ikke villet ta hverken smokk eller flaske, i deres øyne så var det leker etterhvert.

Like greit nå når jeg ser for et slit enkelte har for å avvenne.

Skrevet

Jeg tror bestemt det er lettere å avvenne barn fra smokk enn fingre.

Desuten er det fryktelig uhygienisk og suge på fingrene. Men jeg har innsett at jeg bare må la han få lov til å ta fingrene.

Viktig å være flink til å klippe neiler da. Det hennder han ser ut som han har vært i krigen når han driver å fekter med fingrene oppi ansikte .

Takk for mange hjelpsome svar. Jeg har ikke gitt helt opp enda....

Skrevet

Poenget med å få ungen til å ta smukk var at jeg var smukken hennes. Hun slapp så og si ALDRI puppen! Vanvittig slitsomt... Derfor var det veldig deilig da hun tok smukk.

Skrevet

For oss var manduca bæresele en super investering. mange barn roer seg når de får kroppskontakt og bevegelse. Det finnes jo mye forskjellig bæretøy, og da får du armene fri til å hjelpe de andre to. I går ble bilen tauet bort (GRRR.... greide ikke se nr pga snø), da var vi glade for at manducaen var med! 8,5 kg i armene hadde fort blitt tungt...... Bæring er kos for store og små, og veldig praktisk synes jeg.

Skrevet

Jeg hadde en urolig kolikkgutt med stort sugebehov kan jeg huske. Roet seg kun ved puppen, og der kunne han jo ikke henge dag og natt. Jeg prøvde fortvilt å gi smokk, men uten hell. Inntil jeg dryppet en dråpe maltekstrakt på smokken, da ble det fart på sugingen! I korte perioder til å begynne med, men han ble stadig mer glad i smokken sin, og det hjalp da litt....Nå eeeelsker han smokken sin (han er 16 mnd) og jeg gruer meg til avvenning :-P Lar ham sutte litt, for han roer seg så godt med den. En ordentlig trøst for ham den smokken altså. Snakket med tannlege på tannlegehøyskolen, og han sa 10 ganger heller smokk fremfor å suge på fingeren. Tennene forskyver seg mye mindre ved smokk, og de fleste smokkene er så myke at de ikke skader tennene. Finnes spesielle smokker som forhindrer kryssbitt osv. Vi prøvde mange smokker, men det var maltekstrakten som gjorde forskjellen her i gården ;-) Lykke til, fra en som også synes at smokk er GULL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...