Gå til innhold

Når begynne å legge barnet på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lest et eldre innlegg her. Der sto det at det var anbefalt å ha barna på samme rom som foreldrene i 1 år.

HÆ?

Jeg har lest flere bøker om barn og søvn. Der anbefales det som regel å starte med å legge barnet på eget rom før de blir 5 mnd.

Min sønn startet å sove på eget rom da han var 5 mnd. Og tvillingene våre begynte å sove på eget rom da de var 2 mnd. Ikke opplevd annet enn at de sover roligere.

Jeg tror det er veldig mye vanskeligere å venne en 1 åring til å ligge på eget rom. vil gjerne høre andres meninger om dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine var 3 og 6 mnd. Gikk så fint med begge så:-)

Skrevet

Jeg har ikke plass til babyen på soverommet med mindre vi skal henge henne fra taket :) Liten gulvplass og ikke rom til henne i senga heller. Så hun må nok pent finne seg i å få eget soverom fra starten av og så må jeg heller sjangle meg ut av senga for å amme og sånt.

Det anbefales vel ulike ting avhengig av hvilken ekspert man leser bøker av, så man får vel bare finne den personen som skriver ting som passer best med ens egen livs- og bosituasjon og støtte seg til den :D

Skrevet

Anbefalingene når det kommer til rissiko for krybbedød sier iallefall at barn bør sove på samme rom som foreldrene de første 6 mnd. Når det er andre mennesker i rommet, de kjenner lukten av morsmelk og sånt så sover de lettere, og vil lettere våkne om noe sulle bli feil med pusten. Etter 6 mnd er lungene bedre utviklet, pusteryttmen bedre og sjansen for krybbedød mye mindre, så da kan man trygt legge dem på eget rom.

Selv tenker jeg at hun skal få flytte inn på eget rom rundt den tiden vi slutter med natteamming, men når det blir vet jeg jo ikke enda.

Vi kommer til å bruke barnerommet som stellerom og til litt amming og sånt helt fra begynnelsen, sånn at når hun skal begynne å sove der så kjenner hun rommet fra før, så det er trygt og vannt, ikke nytt og skummelt. (Og fordi vi ikke har plass til stellebord noe annet sted)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...