meg83 Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Vet at man ikke kan være garantert å unngå sånne merker helt, men er vel likevel ulik kvalitet på disse kremene? Noen som kan anbefale?
Lothriel Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Det beste råd er å peele huden, gjerne hver dag og så ha på olje. Til peeling kan du blande fx sukker og olivenolje og så ikke gni deg tørr, for da trenger du ikke ha på mer olje :-) Litt klissete, men er 31+5 nå og ikke antydning til noen strekkmerker. Strekkmerker er jo forskjelligt fra person til person, litt genetisk og litt med hvordan du pleier å behandle huden din. Men oppskriften over er ihvertfall veldig bra, enkel og rimelig!
Cammie82 Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Da jeg fant ut at jeg var gravid, dro jeg på apoteket og kjøpte Dr. Greve Strekkmerkekrem, og den har jeg brukt hver dag siden: God krem som lukter veldig godt, og som holder huden fuktig:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2010 #4 Skrevet 9. januar 2010 jeg kjøpte også den dr. greve strekkmerke krem,men den syntes jeg ikke hjalp meg.. begynnte og bruke den vær dag morgen og kveld siden 3 mnd i svangerskapet. flere flergangsfødene i min familie/venne krets sier man bør bruke babyolje.. så jeg bruker mest babyolje, men også til tider nivea i boks, den veldig tykke.. for da holder huden seg fuktig lenge..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er tredjegangsfødende. Første gang jeg var gravid dro jeg rett ut og kjøpte den dyreste strekkmerkekremen jeg fant, og brukte den minst to ganger daglig hver eneste dag. Fikk ingen strekkmerker. Andre gang var jeg litt latere, men brukte en fet krem (body butter) ganske ofte, men ikke hver dag. Fikk ingen strekkmerker. Denne gangen har jeg omtrent ikke rørt en kremboks, før nå i det siste, er nå 36 uker. Har brukt krem innimellom nå fordi huden er blitt tørr og da klør jeg sånn. Nå bruker jeg Burts Bees Mama Belly Balm, og den er fet og god. Har så langt ikke fått noen strekkmerker denne gangen heller. Jeg tror at det generelt er bra å holde huden fuktig og frisk, men må si at jeg er blitt mer og mer overbevist om at man enten er disponert for strekkmerker eller ikke. Jeg vet at min mor har endel strekkmerker men min søster har ingen, så kanskje vi har fått gode gener fra farssiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå