Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Tenker på deg! Regner med at du er i fødsel, eller at du allerede har født! Fantastisk! Du må fortelle om fødselen når du kommer tilbake til hektene igjen! masse klemz :-)
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Hei,hei.. Hadde det enda vert så vel. Neida jeg sitter her like tykk og uhåndtelig. Heh, datan takket for seg i går og jeg er så utrolig dårlig til og fikse slike ting så nå er jeg på fra iPhone. Min kjære skal ta seg av det i dag. Vi har en katt som er flink til og legge seg på tastaturet. Her er formen bedre en i går fåreløbig så mitt råd fra mormor om og vaske funket ikke. Får lure min mann i køys noen ganger i løpet av helga. Hvordan er det med deg? Det har foresten gjort så utrolig vondt når jenta har bevegd seg at jeg har våknet av trykk nede i underlivet. Ikke sånn nedtrykk men smerte. Hun er godt festet så er ikke det heller. Var så jeg ynket meg litt i sengen.. Her fortsetter snøen og dale ned. En noe våtere en i går. Ha en fiiin lørdag håper dette er dagen vi begge kalver!! Tihi... Klem
Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2009 Heia! å guri, ja nå begynte jeg å lure!!! Jeg og har et sykt nedpress som får meg til å ufrivillig gi fra meg et lite skrik innimellom. I butikker og ute blant fok generelt klarer jeg å styre meg, men må stoppe opp og puste mens jeg kjenner at alle svettekanaler i kroppen blir aktivert. Jeg føler jo at hun er på vei ut, men det er jo bare hodet som stanger litt i bekkenbunnen.... Jeg er superhormonell nå, d river jo i sjela å ha d sånn - minner om dagen før mensen.. Kan le og gråte om hverandre, humøret er utrolig ustabilt, og vil helst ha d litt rolig rundt meg. Men har en femåring som har UTROLIG mange spørsmål om alt mulig hele tiden, og som oppleves som ekstremt masete når jeg er såpass sliten og hormonell som jeg er nå. Han er verdens snilleste gutt da, egentlig ikke krevende i det hele tatt, men d er klart at man merker at man ikke er alene i huset. Har du andre barn? Vi har også katt, faktisk to eksemplarer. De er kjempedeilige og liker også å ligge på alt som de ikke skal ligge på. Helst i senteret at fokus, som jo er dataen når man sitter med den.. hehe.. I går hoppet den ene oppi senga som står klart til prinsessa, men da måtte jeg jo bare få sambo til å kaste ham utav der. Er livredd for at han skal legge seg over henne når hun sover, fordi han er typisk litt klønete og tjukk den katten... Den andre er jeg også litt engstelig for, for han elsker å ligge i halsgroper og kose deg.. Og legge seg som en russisk hatt rundt hodet... Pluss han er den litt sjalu typen som klabber til den andre katten hvis han synes han får litt for mye kos/oppmerksomhet fra oss.. Så det blir spennende å se om den er snill mot babyen. Men jeg tror egentlig der. Jeg tror de forstår at det er en baby som de må være forsiktig med, hvertfall gjorde den forrige pusen min det med sønnen min når han var baby. Ellers er jo disse ganske vant med røff behandling og fra den tiden sønnen min var 1-3 år og rev de i halen osv.. De tåler det - har ALDRI klort han eller noe sånt. Ikke alltid de flykter unna heller, de ligger ofte bare der og tar imot òg, så tror de er veldig tolerante egentlig :-) Nå sitter jeg med noe som føles ut som kjappe bølger av rier som farer gjennom mage/ryggregionen der hvor man også kjenner menssmerter. Det er nok ikke akkurat rier - d varer bare noen sekunder hver gang... Ellers så klør jeg på magen som besatt - har faktisk klødd meg til blods noen steder. Huden er tørr selv om jeg smører meg maaange gagner til dagen, irritert, rød og egentlig litt sånn følelsesløs hvis jeg bare stryker over magen. Men det kribler og klør som besatt, og ser totalt sprekkeferdig ut! Håper fosterhinnene er så forstrukket nå at de gir etter for presset - har lest at når de får så masse press på seg, så er det og med på å sende signaler til hjernen om å produsere hormoner som skal sette i gang en fødsel. Tingen er at kroppen min er jo klar - det har jo jordmor sjekket - det er bare frøkna som ikke vil ut enda tydeligvis! Sikkert varmt og godt, men stakkars liten har jo stått fastklemt på hodet i minst tre uker nå, og d kan vel ikke være så gøy? Hun var veldig veldig aktiv i natt - mer enn hva jeg har kjent på snart to uker tror jeg, og hun er ganske aktiv i dag og. Har lest at mange er veldig aktive rett før fødselen er i gang. Men nå gidder jeg ikke å tolke tegn mer, for d skjer jo ingenting likevel! Har gitt litt opp - eller den der vanvittige spenningen har gitt seg litt, for uansett hvor mye hjeg tror at jeg snart skal føde, skjer d jo ikke.. Har gått slik i minste en uke og trodd jeg skal føde hver dag! hehe... I dag skal jeg hvertfall få ryddet og støvsuget litt, pluss vaske bad og kjøkken. Vil ha alt på G i tilfelle hun har tenkt å melde sin ankomst, for har lyst å ha d litt rent og pent når vi kommer hjem igjen fra sykehuset. Husarbeid er vel ikke akkurat det man har lyst å sette i gang med når man kommer hjem... Har litt rier her altså.. hihi... men d er nok bare lurerier. haha.. lurerier, rette ordet... Du får ha en fin dag så lenge, så får vi håpe at mannen din får gang på pc'en! :-) Og gang på deg! hehe.. :-)
Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har rier - halleluja! har hatt syv stk nå på 1,5 time, men de varer bare sånn 15-20 sek. Jeg er ganske oppspilt nå, men så har jeg akkurat lest om ei som hadde rier i tre døgn da... Så det viser bare at jeg FREMDELES ikke kan vite noe sikkert! De kan jo stoppe helt opp igjen for alt det jeg vet, men nå håper jeg virkelig at d er the real deal! I såfall så hjalp den der husvasken, og kanskje kanelen på risgrøten i dag! tihi...! Gleder meg til å følge med videre på deg og :-) Oi, der kommer ri nr 8. De er veeeeldig velkomne nå! Spørs om jeg tar de like velkommen imot når de evt kommer oftere og hardere! hehe.. Joda, skal føde med hjertens lyst jeg! :-)) Nå får jeg bare PRØVE å slappe av og se hva som skjer :-) Mannen er på jobb - har bare skrevet en melding om at han må være i nærheten av tlf hvis noe plutselig begynner å skje litt raskt. Ellers kommer det en venninne opp til meg snart - hun skal handle for meg, for det orker ikke jeg å gjøre selv nå! Så får hun holde meg med selskap på ubestemt tid - vet ikke nårtid sambo egentli slutter i dag engang. hehe... Håper vi begge kalver i dag, hadde vært kult å få på samme dag siden vi har samme termin og greier! :-) klemz :-)
Hellobaby Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2009 8 timer med rier! ca 15 min mellomrom, og varer 20-30 sek. Kan jo holde på sånn leeeenge! Håper bare at det ikke dabber av nå! Hvordan går d med deg??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå