mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Var hos jordmor i går, og hun målte jernet i blodet mitt, og sa det var helt greit, men at jeg godt kunne begynne med tilskudd nå. Så går jeg på apoteket, og de har jo hundre forskjellige typer... I alle fall kjøpte jeg en der det står at man skal ta en tablett for å opprettholde og en for å økke jerninnholdet... Hvor mange tror dere jeg skal ta ut i fra det jordmor sa.... en?
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 ja start med den tab, 50 mg. trur det er det vanlige. så vis du trenger mer får jordmor innformere orntli om det på neste kontroll. (eller neste gang du er hos legen.)
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2009 Ooops... de jeg har kjøpt inneholder 100mg. Hm... håper jeg ikke får for me jern da om jeg tar en om dagen, når 50 mg er vanlig! Er ikke noen dele strek på de heller, så er ikke så lett å dele...
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 jeg har lite jern å må ta 100 mg hver dag,så trur du tryggt kan ta det du også,legen sa at det er greit å ta jern for da har vi litt mere jern lager etter fødselen også,kommer oss fortere da:-)
klar for 3? Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har normal HB, men ferritin-nivået mitt (jernlageret mitt) har gått veldig ned. Jeg har derfor fått resept på Hemofer og skal ta 4 tabletter daglig. Det tilsvarer ca. 36 mg daglig. Men dosen er nok individuell ut fra hvor lite jern du har.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2009 tror jeg ringer jordmor på mandag og hører hva hun mener
strand Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Du må få svar på hvor lavt jernet ditt er, og hvor lenge du bør gå p ådet. Så ta en ny blodprøve. Eg bruker selv ferrimax, 65 mg. Mitt jern var på 6. Skal ta ny blodprøve om noen uker.
Nikki 75 Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Jeg vet ikke ut fra hva jordmor sa, men jeg foretrekker absolutt Ferromax selv, og det gjør magen min også. Noen jerntabletter inneholder også sukker, det er vel helt unødvendig...
b77h Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 jeg har hatt blodprosent som var nede i 9,0 - men tror jernlageret er ok. Tar tilskudd (legen sa det kunne være lurt). Jeg bruker AminoJern som de selger på helsekostbutikker; kan anbefales på det varmeste! inneholder ikke griseblod og annet ekkelt + du får ikke hard mage av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå