Gå til innhold

Julebakst....Va skal dere bake??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne og bake til jul idag, hva skal dere bake?? Må bake vannlige kaker og noen glutenfrie( syns det er en prøvelse med de glutenfri)

Dagene går så fort nå at det hadde vært greit og bi ferdig med noe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene baker pepperkaker,så baker vi sjokoladekake,boller og kanelboller.Mye bedre det enn kjekser:)

Skrevet

jeg er litt usikker på om jeg skal bake til jul, da vi skal være borte hele jula og til langt ute på nyåret.

Men om jeg skulle bakt hadde det nok blitt cola-kaker, sjakkruter og potetmelstopper og sånne peppermintgodiser, men det er vel streng tatt ikke bakevare :)

Lykke til!

Skrevet

vi har bakt kakemenn og i dag skal vi bake pepperkaker.. så har jeg litt lyst å bake peppernøtter så får se..

Skrevet

Siruppsnipper er bakt, og av samme deig har vi laget pepperkaker også.

Havreflarn.

Kokosmakroner.

Sjokoladeboller.

Peppernøtter.

Julekake (den ligger i frysen, og brukes bare som brød)

Også har vi laget litt marsipan, alt er spist opp av det som vi beholdt. Vi har gitt bort veldig mye til en gammel grantante, så vi har ikke så mye i hus.

Skrevet

Bakar rundstykke og brød til dei gode julefrukostane. Mannen vil ha delfiakake, og så har eg lyst å prøve meg på Sarah Bernhardt kaker (er vel kanskje meir snop..) Dei er forresten glutenfrie. Pleier å lage sjakkruter. Og så har eg lyst å lage heimelaga marsipan. Skal ha begge foreldrepar på besøk i jula, så tenkjer kakekvoten vert fyllt opp utan at eg treng bake så mykje :-)

Er vel ein del julekaker utan gluten, feks kokosmakroner og mandel/sjokolade makroner, som er gode.

Skrevet

Jødekaker

Havreflarn

Karameller

Kakemenn

Pepperkakehus

Åsså lager mor en del til oss:

Flesk

Marsipan

Peppermynte

Smultringer

Fingerkrem

Så da tror jeg vi klarer oss :-)

Skrevet

serinakaker

pepperkaker

colakaker

konfekt

boller kanskje

Skrevet

Pepperkaker

Grynboller

Havreflarn

Karameller

Boller

Skrevet

Ingenting! Suger på å bake:( Men jeg liker pepperkaker, kakemenn, cola-kaker, kokosmakroner og kromkaker. Så hadde jeg vært flink til å bake så hadde det blitt disse tingene:) Er nok flink bare med middag jeg. hehe

Skrevet

pepperkaker

kakemenn

colakaker

sandnøtter

krydderkake

Skrevet

Serinakaker, sjakkruter, pepperkaker og delfiakake.

Sånn i første omgang i hvertfall, og starter så snart mannen er tilbake fra butikken :-)

Skrevet

Pepperkaker

Berlinerkranser

Kokosmakroner

Sjokoladeboller (sånne med puffet ris i)

Kransekakestenger

Så baker svigermor krumkaker til oss.

Baker også kanelboller og eplekake som jeg putter i fryseren. Eplekake med vaniljeis er kjempegodt og de fleste setter pris på en forandring fra julekakene når de kommer på kaffebesøk :)

Skrevet

Hva er colakaker?

Vi skal bake pepperkaker og lage marsipanfigurer og steke marsipankjeks, så får vi rundstykker hos svigermor:) Og så skal jeg lage sjokoladegrus:)

Skrevet

Kunne jeg fått oppskrift på de glutenfrie Sarah B. kakene???

Skrevet

Colakaker er det samme som brune pinner tror jeg :)

Skrevet

Har funne oppskrift inne på detsoteliv.no (får ikkje til å linke, men søk på namnet) Dei inneheld ikkje mjøl, så då må dei vel vere glutenfrie. Det er litt arbeid med dei, men knall gode!

Skrevet

Ok, takk:) Har aldri hørt om colakaker før:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...