Marbella Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Tenkte jeg skulle begynne og bake til jul idag, hva skal dere bake?? Må bake vannlige kaker og noen glutenfrie( syns det er en prøvelse med de glutenfri) Dagene går så fort nå at det hadde vært greit og bi ferdig med noe:)
celodi Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Ungene baker pepperkaker,så baker vi sjokoladekake,boller og kanelboller.Mye bedre det enn kjekser:)
Rampongi Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 jeg er litt usikker på om jeg skal bake til jul, da vi skal være borte hele jula og til langt ute på nyåret. Men om jeg skulle bakt hadde det nok blitt cola-kaker, sjakkruter og potetmelstopper og sånne peppermintgodiser, men det er vel streng tatt ikke bakevare Lykke til!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 vi har bakt kakemenn og i dag skal vi bake pepperkaker.. så har jeg litt lyst å bake peppernøtter så får se..
camilla^ Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Siruppsnipper er bakt, og av samme deig har vi laget pepperkaker også. Havreflarn. Kokosmakroner. Sjokoladeboller. Peppernøtter. Julekake (den ligger i frysen, og brukes bare som brød) Også har vi laget litt marsipan, alt er spist opp av det som vi beholdt. Vi har gitt bort veldig mye til en gammel grantante, så vi har ikke så mye i hus.
soleia Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Bakar rundstykke og brød til dei gode julefrukostane. Mannen vil ha delfiakake, og så har eg lyst å prøve meg på Sarah Bernhardt kaker (er vel kanskje meir snop..) Dei er forresten glutenfrie. Pleier å lage sjakkruter. Og så har eg lyst å lage heimelaga marsipan. Skal ha begge foreldrepar på besøk i jula, så tenkjer kakekvoten vert fyllt opp utan at eg treng bake så mykje :-) Er vel ein del julekaker utan gluten, feks kokosmakroner og mandel/sjokolade makroner, som er gode.
Piken på landet Skrevet 5. desember 2009 #7 Skrevet 5. desember 2009 Jødekaker Havreflarn Karameller Kakemenn Pepperkakehus Åsså lager mor en del til oss: Flesk Marsipan Peppermynte Smultringer Fingerkrem Så da tror jeg vi klarer oss :-)
mor sjøl Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 serinakaker pepperkaker colakaker konfekt boller kanskje
Augustspire<3 Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Pepperkaker Grynboller Havreflarn Karameller Boller
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 5. desember 2009 #10 Skrevet 5. desember 2009 Ingenting! Suger på å bake:( Men jeg liker pepperkaker, kakemenn, cola-kaker, kokosmakroner og kromkaker. Så hadde jeg vært flink til å bake så hadde det blitt disse tingene:) Er nok flink bare med middag jeg. hehe
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 pepperkaker kakemenn colakaker sandnøtter krydderkake
Gjest Skrevet 5. desember 2009 #12 Skrevet 5. desember 2009 Serinakaker, sjakkruter, pepperkaker og delfiakake. Sånn i første omgang i hvertfall, og starter så snart mannen er tilbake fra butikken :-)
Fire småtroll Skrevet 5. desember 2009 #13 Skrevet 5. desember 2009 Pepperkaker Berlinerkranser Kokosmakroner Sjokoladeboller (sånne med puffet ris i) Kransekakestenger Så baker svigermor krumkaker til oss. Baker også kanelboller og eplekake som jeg putter i fryseren. Eplekake med vaniljeis er kjempegodt og de fleste setter pris på en forandring fra julekakene når de kommer på kaffebesøk
Mammapudding Skrevet 5. desember 2009 #14 Skrevet 5. desember 2009 Hva er colakaker? Vi skal bake pepperkaker og lage marsipanfigurer og steke marsipankjeks, så får vi rundstykker hos svigermor:) Og så skal jeg lage sjokoladegrus:)
Marbella Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. desember 2009 Kunne jeg fått oppskrift på de glutenfrie Sarah B. kakene???
mamma`n te Kaja Skrevet 5. desember 2009 #16 Skrevet 5. desember 2009 Colakaker er det samme som brune pinner tror jeg
soleia Skrevet 5. desember 2009 #17 Skrevet 5. desember 2009 Har funne oppskrift inne på detsoteliv.no (får ikkje til å linke, men søk på namnet) Dei inneheld ikkje mjøl, så då må dei vel vere glutenfrie. Det er litt arbeid med dei, men knall gode!
Mammapudding Skrevet 5. desember 2009 #18 Skrevet 5. desember 2009 Ok, takk:) Har aldri hørt om colakaker før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå