sebastian + en til Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Hei Sønnen min på 20 mnd fikk falsk krupp i går kveld. Skremmende opplevelse, men anfallet roet seg etter en liten stund ute i kald luft.Og vi fikk noen tabletter på legevakten. Men det jeg lurer på er flg...det står at man kan ha symtomene i 3-5 dager, skal man holde barnet hjemme fra b.hage / innendørs?Han er i fin form nå,kun litt surkling i halsen. Er det noe annet man kan gjøre for å forebygge at det ikke kommer igjen.Og ville dere lagt med vinduet åpent, selv med - gr ute? Svært takknemlig for svar fra mødre som gjerne har barn som er plaget med f.krupp.
Store♥+Lille♥+♥i_magen Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Hei! Min sønn har hatt falsk krupp flere ganger, og to ganger har vi måtte bli innlagt på sykehus... Bruker å holde han hjemme fra barnehagen noen dager når han har tendenser til å få anfall. Han kan være bra på dagen, men så bli verre igjen om kvelden. Ellers prøver jeg å passe på at han ikke blir for varm eller for kald (ikke så enkelt bestandig...) Har ikke vinduet åpent på soverommet, men prøver å ha det kjølig der. Heldigvis har han ikke hatt anfall så mange ganger, men de få gangene han har hatt har vært ille nok. Får håpe at dere er av de heldige at det blir bare med en gang
Lykkelig mamma til 3 Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Hei. Sønnen vår hadde å falsk krupp da han var liten. Varte ett par dager. Vi fikk ingen tabletter da, men fikk beskjed om at når han fikk anfallene skulle vi ta han ut i kald luft. Og at det gjerne kunne være litt kaldt på soverommet hans. Det gjore ingenting at det var minusgrader ute, bare pass på at han ikke fryser. Husker ikke om han gikk i barnehagen eller om han måtte være inne, er 4,5 år siden han hadde det. Håper det retter seg fort og at han ikke blir svært plaget av det.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Hei! Datteren min er også plaget av dette hver gang hun blir forkjølet,det beste er å ha det kaldt,kle heller godt på han når han skal sove,legg hodet på en høy pute,og opp med vinduet,vær mest mulig ute,kald luft er det alleraller beste,selv når det er - grader:) Disse tingene har hvertfall hjulpet oss. Man kan ikke forebygge det,kommer med forkjølelse(ettersom jeg har erfart). Vi har hatt gullet vårt hjemme helt til hun ikke er så plaget lenger for hennes beste. Snakk med bhg om det,hva de synes. Helt enig med deg at det er skummelt,dette er noe de kun vokser av seg!
_Løvemamma_ Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 En ting som faktisk hjelper veldig godt mot falsk krupp (i tillegg til frisk, kald luft) er mørk sjokolade. Det lærte jeg av en sykepleier jeg kjenner, da sønnen hennes fikk falsk krupp mens jeg var på besøk. Husker ikke hva det er som gjør at det hjelper, men effektivt er det iallefall.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Vi ser det litt an i forhold til hvor kratige hosteanfallene er og hvor lett de kommer. Kan han leke mye uten at han hoster for mye sender vi han i bh med beskjed om at de er litt obs og med lav terskel for å ringe hjem. Han er jo ikke smittsom. Sist holdt vi han hjemme nesten en uke for han var så tett i halsen.....ganger før der bare en dag.... Kan ikke forebygge at det ikke kommer igjen, men kommer det så tull han inn i et pledd, ta på lue osv og sett dere ut i ca 20 minutter. Evnt åpne fryseren og sitt der dersom det ikke er så kaldt ute. Ellers sove med åpent vindu og hevet seng hjelper godt her
sebastian + en til Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2009 Hei alle sammen Tusen takk for alle svarene:) Har googlet masse på f.krupp også. Han har vært i super form både i går og i dag.Så jeg kan nok sende han i b.hagen i mrg.Håper det blir leeenge til neste gang, helst aldri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå