Gå til innhold

Lucas har kommet :) min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag 19 nov kjente jeg meg utrolig rar i kroppen hele dagen. Tenkte lissom ikke at det var noe fødsel på gang siden jeg hadde termin 9 des. Gikk i senga for å lese litt, og kl 21:30 gikk vannet. Jeg ropte på samboeren min at vannet hadde gått og han kom løpende inn med ett smil om munnene.

Vi ringte føden og bestemte oss for å vente med å dra ( har ett stykke til sykehuset) Men riene kom i en fart og jeg begynte å få skikkelig vondt. Turen ned var utrolig lang og riene mine var ikke sann jeg hadde fått forklart at de var.Ca 23:30 var vi på sykehuset hvor jeg ble sjekket og jeg hadde 4 cm åpning. Riene mine var virkelig intense, men ikke regelmessige. Jeg ble lagt i badekar i håp om at det skulle hjelpe på smerten, men til liten nytte. Jeg ble etter mye om og men sendt på en annen avd der jeg skulle epidural, noe som var utrolig deilig :) jeg fikk ihvertfall sovet og slappet av litt. Jordmor kom inn hver time og sjekket meg, men fremgangen var ikke så mye å skryte av. Kl 05:00 hadde jeg 6 cm og kl 09:00 hadde jeg 9 cm. Jeg fikk drypp for å få fart på riene igjen, men de kom fortsatt i utakt og var lite til hjelp. Jeg hadde 4 rier i løpet av 5 min og så 5-10 min pause. Dette var utrolig slitsomt og vondt.

Jeg hadde satt meg ett mål å ha Lucas i armene mine før kl 12:00 og kl 10:30 hadde jeg full åpning og jeg var klar til å presse. Dette var heller ikke lett pga riene som føltes tok livet av meg.

Etter mye visking og tiskeing mellom jordmor og barnepleier og studenter ringte de etter en lege. Lille Lucas satt fast og han måtte bli tatt med sugekopp.De klippet meg opp og holdt på der nede. Jeg hadde så vondt men tenkte hele at nå var han her snart og ingen ri kommer tilbake. kl 11:45 lå han på magen min. 15 min innenfor mitt mål. Det var så utrolig deilig å få han i armene mine etter så mange timer med smerter og vondt og glede oppi der i der igjen.. Han var 49 cm og veide 2995 g. Nå koser vi oss masse alle 3 og har det så bra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten :-D

Skrevet

Gratulerer så mye!! Kos dere masse! :-)

Skrevet

gratulerer masse og ønsker masse lykke:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...